Annons

Epson R800 - för gammal?

Produkter
(logga in för att koppla)

feriksson

Aktiv medlem
Sitter och letar skrivare då jag anser att min Canon i560 inte riktigt levererar vad jag önskar längre. Efter en hel del surfande verkar Epson R800 vara en skrivare som de flesta verkar tycka ge bra resultat förutom i svartvitt. Det som slog mig som mest negativt är att den har 4 år på nacken. Något måste ju ha kommit som kan slå den på fingrarna - men vad? Max priset ligger runt 3000:-. Pixma skrivarna är billiga - men de kanske är FÖR billiga?
 
R 800 Är fortfarande toppmodell bland Epsons otroliga photoskrivare. Jag hade fått fantastiska utskrifter både i s/v och färg. Jag hade också jämfört utskrifterna med "framkallning" från fotolabbet och tycker att R 800 ger märkbart bättre resultat. Däremot har jag bestämt mig att sälja min R800 pga den står och samlar damm då jag inte skriver ut bilder nuförtiden. Den är mycket lite använd och säljs för 1500:-. Du kan söka bland annonser här på fotosidan.

MVH

Alex
 
Jag försöker skaka liv i tråden.

Funderar faktiskt på denna skrivaren men som sagt är - den börjar bli gammal. Nu kanske det inte går att jämföra så här rätt av men Canon Pixma IP4600 för dryga 1 000-lappen.

Sneglade ett tag på A3 skrivare men tror att en A4 räcker för mina behov. Nu gäller det bara att finna en riktigt bra A4 skrivare som uteslutande skall användas till bilder - främst storleken 13 x 18 upp till 20 x 30 cm

Snälla Ni. Kom med tips.

//Micke
 
Jag försöker skaka liv i tråden.

Funderar faktiskt på denna skrivaren men som sagt är - den börjar bli gammal. Nu kanske det inte går att jämföra så här rätt av men Canon Pixma IP4600 för dryga 1 000-lappen.

Sneglade ett tag på A3 skrivare men tror att en A4 räcker för mina behov. Nu gäller det bara att finna en riktigt bra A4 skrivare som uteslutande skall användas till bilder - främst storleken 13 x 18 upp till 20 x 30 cm

Snälla Ni. Kom med tips.

//Micke

www.crimson.se är vad jag använder ;-)
 
Jodå. Crimson är bra. Jag har faktiskt dessutom ett lokalt labb runt hörnet som använder likadant papper som Crimson men ibland vill man ha bilden *direkt*.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.