Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Epson R3000 läcker bläck
- Trådstartare danielll
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Välkommen i klubben. Vi är många som har drabbats.
Tyvärr är en reparation mycket dyr. Epson kommer föreslå att du byter skrivarhuvudet.
Går löst på bortåt 4 000 kr. Så det är troligt att du behöver göra som flera andra av oss. Skrota din R3000 och fundera på att skaffa en ny.
Epson har som strutsen kört huvudet i sanden och kommer inte med några besked eller kommentarer. R3000 är tydligen en felkonstruktion och håller högst bortåt 3 år.
Epson är mycket medvetna om detta men gör inget åt saken.
Så ring dem och tala om att du sällar dig till oss andra och be Epson gå och skämmas i ett hörn.
Någon hjälp kan du inte räkna med.
Tyvärr är en reparation mycket dyr. Epson kommer föreslå att du byter skrivarhuvudet.
Går löst på bortåt 4 000 kr. Så det är troligt att du behöver göra som flera andra av oss. Skrota din R3000 och fundera på att skaffa en ny.
Epson har som strutsen kört huvudet i sanden och kommer inte med några besked eller kommentarer. R3000 är tydligen en felkonstruktion och håller högst bortåt 3 år.
Epson är mycket medvetna om detta men gör inget åt saken.
Så ring dem och tala om att du sällar dig till oss andra och be Epson gå och skämmas i ett hörn.
Någon hjälp kan du inte räkna med.
danielll
Aktiv medlem
Det är ju bedrövligt om det är så att Epson inte tar ansvar för en felaktig produkt. Särskilt om det är många flera som uppmärksammat samma typ av fel.
Jag blev kontaktad av någon här på FS för en tid sedan om just strul med R3000-skrivarna.
Men då hade jag inget problem. Det har jag nu.
Skulle jag behöva köpa en ny så blir det ju solklart inte en Epson.
Jag blev kontaktad av någon här på FS för en tid sedan om just strul med R3000-skrivarna.
Men då hade jag inget problem. Det har jag nu.
Skulle jag behöva köpa en ny så blir det ju solklart inte en Epson.
Flash Gordon
Aktiv medlem
Det var jag som kontaktade dig.
Använde det som ammunition mot Epson men utan framgång.
Garantitiden är 1 år. Punkt slut.
Använde det som ammunition mot Epson men utan framgång.
Garantitiden är 1 år. Punkt slut.
Flash Gordon
Aktiv medlem
Aha, sorry. Minnet är inte alltid med mig...
Då blir det kanske att leta ny skrivare snart då.
Några tips? Canon kanske?
Nej faktiskt inte. Ingen Canon. Det var nog min tanke när jag gick till Scandinavian Photo.
Fast jag kom hem med en Epson R3880. En skrivare som har visat sig väldigt pålitlig om man får tro gamla ägare.
Det var produktchefen för skrivare som råkar sitta i Mölndal som gav mig en timmes lektion i skrivare och teknik som gjorde skillnaden. När det gäller de lite större skrivarna är Epsons mer välbyggda än Canons. Bland annat skrivarhuvudena och deras infästning. Samma med infästningen av patronerna.
Jag har haft goda erfarenheter tidigare av alla de Epson skrivare jag har haft under nu nära 20 år. Det är R3000 som sticker ut som en sur citron jämfört med alla andra.
Det är tur det, för en sak är säker. Epsons kundservice är absolut värdelös så den vill man absolut undvika att ha att göra med.
danielll
Aktiv medlem
Tro det eller ej.
För några veckor sedan kontaktade jag Epsons kundservice, trots röster om att det var ingen idé, för att göra dom uppmärksamma på problemet med läckande bläck.
Vad hade jag att förlora liksom.
Och efter att ha haft kontakt med dom i några mejl så sa dom okej och tog in skrivaren på service/lagning.
InfoCare som utför servicen skickade en förbetald adresslapp så det var bara att skicka den till dom.
De har bytt bläcksystem i skrivaren står det i serviceinformationen.
Detta utan att ha betalat en enda krona.
/Daniel
#epson #r3000 #service #läckage #bläck
För några veckor sedan kontaktade jag Epsons kundservice, trots röster om att det var ingen idé, för att göra dom uppmärksamma på problemet med läckande bläck.
Vad hade jag att förlora liksom.
Och efter att ha haft kontakt med dom i några mejl så sa dom okej och tog in skrivaren på service/lagning.
InfoCare som utför servicen skickade en förbetald adresslapp så det var bara att skicka den till dom.
De har bytt bläcksystem i skrivaren står det i serviceinformationen.
Detta utan att ha betalat en enda krona.
/Daniel
#epson #r3000 #service #läckage #bläck
Flash Gordon
Aktiv medlem
Du är den förste som jag hört fått hjälp utan att betala själv. Jag startade också en tråd hos DPR och där var det flera från andra länder som hade samma erfarenhet.
Så Epson har kanske äntligen vaknat och insett deras image fått sig en törn.
Kontaktade du deras kundtjänst i England?
Så Epson har kanske äntligen vaknat och insett deras image fått sig en törn.
Kontaktade du deras kundtjänst i England?
rnyholm
Avslutat medlemskap
Tro det eller ej.
Detta utan att ha betalat en enda krona.
/Daniel
Det där var ju jättegoda nyheter. Min läker inte ännu men troligen börjar den göra det förr eller senare.
danielll
Aktiv medlem
Du är den förste som jag hört fått hjälp utan att betala själv. Jag startade också en tråd hos DPR och där var det flera från andra länder som hade samma erfarenhet.
Så Epson har kanske äntligen vaknat och insett deras image fått sig en törn.
Kontaktade du deras kundtjänst i England?
Nä, i Sverige.
Lycka till!
/Daniel
Flash Gordon
Aktiv medlem
Har du en kontakt eller ett telefonnummer?
danielll
Aktiv medlem
Har du en kontakt eller ett telefonnummer?
Jag hade kontakt med två olika.
En av dom heter Camilla Sahlin, e-Service Supporttekniker. Men tyvärr ingen direktmejl eller telefonnummer.
Man får klicka sig fram, och se fylla i ett formulär.
http://esupport.epson-europe.com/Em...kU002FVU002F6y8WNYyFWqoEDCocPEU002FvjYQoU003D
/Daniel
danielll
Aktiv medlem
Ni som har problem, vad kör ni för OS på resp Mac och PC?
Någon sa att vissa problem som uppkommit har att göra med vilka drivrutiner man använder, alltså hur mycket bläck den släpper ut..
Jag kör Mac med OS X Yosemite.
Malla
Aktiv medlem
Jag kör Mac med OS X Yosemite.
Fick du problemet efter upd? Jag blev varnad att upd just för att det kunde bli problem.. detta är intressant då jag bara hört från en källa och inte fått bekräftad..
Similar threads
- Svar
- 3
- Visningar
- 989
- Svar
- 11
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 8
- Visningar
- 2 K