Annons

Epson 1650 Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

fral

Medlem
Jag tänkte köpa en scanner i prisklassen 2 - 3000 SEK. Är det någon som har en Epson 1650 Photo och som har scannat in några bilder med den som finns på fotosidan. Tänkte det kunde vara juste att få se några exempel innan man handlar.
 
Ja, bilderna från "Den övergivna campingplatsen" är inlästa på en lånad 1650. Bilderna är tana med en Pentax 6x7 så det är stora original.
 
fral skrev:
Jag tänkte köpa en scanner i prisklassen 2 - 3000 SEK. Är det någon som har en Epson 1650 Photo och som har scannat in några bilder med den som finns på fotosidan. Tänkte det kunde vara juste att få se några exempel innan man handlar.
Hej. Du kan titta på samtliga mina album här. Med några undantag är alla mina bilder (negativ B/W och diabilder) scannade på en Epson 1650. Undantagen är några diabilder 5 -6 st totalt som är scannade på annat sätt. Jag klagar inte på denna scanner, tvärtom!
Us
 
Ska själv köpa mig en scanner..
Någon som har lagt ut bilder från en Epson 1250 photo?
Erfarenhet?
Jag ska endast har den för att lägga ut bilder på webben, då borde den vara ett bra val eftersom den också är rätt billig?
 
Har en epson 2450 photo vilken jag kan rekomendera.
Köppte den för att scannra 6x7 men småbild håller till en A4.

Mycket scanner för dom pengarna.

Mvh majo
 
sjöberg skrev:
Ska själv köpa mig en scanner..
Någon som har lagt ut bilder från en Epson 1250 photo?
Erfarenhet?
Jag ska endast har den för att lägga ut bilder på webben, då borde den vara ett bra val eftersom den också är rätt billig?

Jag har en 1250 photo som har är rätt nöjd med. Till webben duger den defenitivt...kan inte scanna mellanformat dock...
Alla mina bilder är scannade med den.
/Klas
 
Jag köpte en Epson 1650 julen 2001. Den fyller mina behov. Det är en kombinerad scanner som både fungerar som flatbädd och för att åskådliggöra dia och negativ från 135 mm film.

Flatbäddscanningen från papperskopiering fungerar mycket bra.

Scanning från Dia/negativ något sämre. Men för att publicera bilder på hemsidan eller digitalt lagra bilder är det OK.

Provade med att skriva ut en scannad bild från ett Dia med största storleken på ett A4-papper. Resultatet blev inte i proffesionell klass.

Däremot en utskrift i det format som fotolabben levererar sina bilder ("vykortsformat").

Dessutom är den mycket bra på att avbilda svartvita negativ som man väljer ut för att kontrollera om de är "värda" att kopieras.

På det viset behöver man inte göra kontaktkopior.

Ibland "missar" scannern att visa diabilderna fyllt ut. Det är noga med att ramen ligger korrekt på glasskivan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.