Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos1 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Egel

Aktiv medlem
Hejsan

Min Eos1:a har börjat krångla lite. Den stora inmatningsratten på backstycket funkar inte ibland. Tänkte höra om detta är en Eos-sjukdom och om det finns nåt enkelt sätt att fixa det?

MVH
Pelle

Jag vet inte om det är ett vanligt problem. Min funkar. Nytt bakstycke borde lösa ditt problem, det är lätt att byta själv.

Japp, det är en mycket vanlig "sjukdom". För ett halvår sedan var min helt paj. Kan vara av och på-knappen som glappar lite. Kör man den fram och tillbaka några gånger brukar den komma igång. Sen brukar man få trycka och mjångla lite. Vet inte riktigt varför den håller på sådär, men du är då rakt inte ensam.
Men ska man vara ärlig så använder man ju nästan aldrig den där ratten. Blir bara irriterad då man råkar kicka till den av misstag med tummen och får en felexponerad bild...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar