Annons

EOS Utility

Produkter
(logga in för att koppla)

Tuddis

Medlem
Hej.

Undrar om ni vet om det finns något annat program istället för EOS Utility, så att jag kan se i datorn hur bilden blir före jag tar den (om ni förstår vad jag menar)
Har nämligen en liten laptop, så EOS Utility programmet fungera inte på den, programmet skall ha en större skärmupplösning än vad min dator har...

Så tack på förhand

Om du har en netbook med Windows så kan du ställa in större "virtuell" skärmstorlek än den fysiska. Fungerar åtminstone på Windows XP.

Jag hade samma problem som du och lyckades inte köra (eller ens kanske installera?) EOS-programmen pga av för liten skärm, men med ovastående trick fungerade det.

Hej.

Undrar om ni vet om det finns något annat program istället för EOS Utility, så att jag kan se i datorn hur bilden blir före jag tar den (om ni förstår vad jag menar)
Har nämligen en liten laptop, så EOS Utility programmet fungera inte på den, programmet skall ha en större skärmupplösning än vad min dator har...

Så tack på förhand
Vilken dator har du? Asus EEE går att fulhacka för att klara det.

Om du har en netbook med Windows så kan du ställa in större "virtuell" skärmstorlek än den fysiska. Fungerar åtminstone på Windows XP.

Jag hade samma problem som du och lyckades inte köra (eller ens kanske installera?) EOS-programmen pga av för liten skärm, men med ovastående trick fungerade det.

Hej

var kan jag få information hur jag skall gå till väga, använder XP, eller är det så att det måne bara fungerar på vissa datorer

Kontrollpanelen -> Bildskärm -> Inställningar

Där väljer du högre skärmupplösning.

På min Samsung NC10 som har en skärm med upplösning 1024 x 600 har jag valt 1024 x 768 i inställningarna.

När man drar markören mot övre eller undre kanten på skärmen så rullar den del av skärmen som inte syns in så att den syns. (Andra änden rullar förstås ut). Det kan ta ett tag att vänja sig vid det.

Kontrollpanelen -> Bildskärm -> Inställningar

Där väljer du högre skärmupplösning.

På min Samsung NC10 som har en skärm med upplösning 1024 x 600 har jag valt 1024 x 768 i inställningarna.

När man drar markören mot övre eller undre kanten på skärmen så rullar den del av skärmen som inte syns in så att den syns. (Andra änden rullar förstås ut). Det kan ta ett tag att vänja sig vid det.

Nu har jag försökt på min men det tycks inte fungera på min dator.
får klara mig utan bara. eller så får jag använda den andra...

Tack i alla fall för hjälpen

Har ingen aning om det kan fungera, men om du pluggar in en annan externa skärm tillfälligt kanske du kan köra installationen. Förhoppningsvis fortsätter programmet att fungera även när du har kopplat bort den externa.

Detta var en sak jag kollade upp mkt noga innan jag köpte min lilla EEE PC. Just att man kan fulköra en högre upplösning än vad som datorn klarar.

Googla problemet på nätet, det kan ju hända att någon snickrat ihop en egen drivrutin till grafikkretsen som klarar det.

VirtuaWin kanske är värt att prova. Jag har inte provat själv så jag vet inte om det löser problemet.

Jag har en liten Toshiba med samma problem. Där gick det också utmärkt att ställa in 1024*768, fast skärmen är 1024*600, och då nöjer sig programmet med det.
Något av Canons program (jag har glömt vilket) gick inte att installera utan högre upplösning, men sen gick det bra att köra. Något annat gick inte att köra heller.

Har ingen aning om det kan fungera, men om du pluggar in en annan externa skärm tillfälligt kanske du kan köra installationen. Förhoppningsvis fortsätter programmet att fungera även när du har kopplat bort den externa.

nepp, det fungerar inte. brukar för det mesta ha datorn kopplad till en extern skärm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar