Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS digital solution disk

Produkter
(logga in för att koppla)

Kleo

Avslutat medlemskap
har precis köpt en Canon och tagit rätt mycket bilder,men att föra över dom till datorn har jag inte gjort än då den där "soultion disk" inte verkar som jag har fått ens.
fick med en cd med instruktinns manualerna och en annan grön cd som bara var en massa tips om hur man skulle fota.
betyder detta att soulution disk inte är nödvändig?
för att få in bilderna i datorn alltså, står på lappen med sladden att det var viktigt att installera denna innan man kopplade in kameran,.. hjälp?

har precis köpt en Canon och tagit rätt mycket bilder,men att föra över dom till datorn har jag inte gjort än då den där "soultion disk" inte verkar som jag har fått ens.
fick med en cd med instruktinns manualerna och en annan grön cd som bara var en massa tips om hur man skulle fota.
för att få in bilderna i datorn alltså, står på lappen med sladden att det var viktigt att installera denna innan man kopplade in kameran,.. hjälp?

Hej Emma!

Alternativet är att du använder en minneskort-läsare som du ansluter i datorns USB-port. Så sätter du minneskortet där, det är ett enklare sätt att överföra bilderna på. /Daniel

Om du köpt en ny kamera så borde du fått med en cd med Canon program så då borde du kontakta butiken där du köpt kameran. Annars finns det program på datorn som klarar att ladda ner bilderna t.ex iPhoto eller Image Capture om du har en Mac, kör du pc så får du söka för där vet jag inte vad man använder.

Du får höra av dig till säljaren (privat?) och fråga efter EOS solution disc. Den innehåller program för att läsa in bilder och lite annat.

Har du köpt från en butik skall du kräva att få skivan ifråga.

ANNONS