Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 40D priser idag/imorgon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Antgaard

Medlem
Hejsan, jag tänkte bara fråga en sak ang priset på Eos 40D. Idag kan man komma undan med ca 8000kr för huset och då är det enligt pricerunner.se. Kan det komma att bli billigare nu när 50D skall komma? Jag har kikat länge på 40D och varit nära att köpa men samtidigt väntat på 50D släppet. Idag funderar jag på om det är bäst att slå till på en 40D nu eftersom det huset absolut räcker för mig i dagsläget, och istället för att lägga ut lite mer på en ny 50D spara till en fin glugg.
Så..

Är det värt att vänta till ev prisras på 40D? Eller får jag ut dubbelt så mycket av 50D'n?

(undrar inte jämförelse mellan dessa hus utan bara hur mycket pengarna ger rakt av.)

Mvh

Jag skulle ha sparat pengarna och köpt en D90 istället, och det säger jag som själv har en 40D.

Rakt av ger X pengar en 40D och Y pengar en 50D. X och Y kan du ju slå upp på http://www.prisjakt.nu.

Självklart väntar du några veckor till. Har du redan väntat så länge så...Med fakta i handen istället för gissningar blir det ett välgrundat beslut till slut!

Bör kunna köpas för 6000:- 6500:- på tradera eller blocket.
Köpte en två månader gammal för 6500:- här på FS idag.

Snabba svar här, tack det uppskattas :)

Ja D90 är ju ett alternativ jag kikat på, but im pretty much a Canon player.

Jag trodde det skulle ta ett par månader innan man hade en 50D eller D90 i handen, är detta inte fallet?

Vill man ha en obegagnad 40D kan man köpa den från t ex brittiska www.warehouseexpress.co.uk för lite över 6000 kr (efter cashback). Vilket tydligen motsvarar de märkligt höga svenska beg-priserna.

Mycket lägre än så tror jag inte priserna kommer att sjunka.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar