Annons

EOS 400D - Svensk Manual

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag köpte en EOS 400D och fick inte med någon svensk manual. Säljaren sa att det inte ingick svensk manual men jag trodde att alla (eller de flesta) språk var med på den europeiska manual-CD:n (eftersom kameramenyerna går att ställa in på de flesta europeiska språk). Blev snopen när det visade sig att jag fick med en CD-r med bara tysk och engelsk version.
Undrar nu om någon vänlig själ här har lust att dela med sig av ett styck pdf med svensk manual?
 
Har du köpt den i en svensk affär så ska man kräva en svenst manual,,, Om inte ja då är det säkert en importkamera. Är det en importkamera så får du säkert inte se en svensk manual på lääänge eller aldrig.
Men jag kan ha fel, fast troligen inte.
 
Ja, det är en importerad europeisk edition, köpt av svensk fotohandlare på nätet. Men som sagt var, jag gissar att tysk manual är med på CD:n som följer de svenska kamerorna, och då trodde jag att den svenska manualen skulle följa med på den europeiska versionen. Detta trodde de även på Canon Sverige när jag ringde.

Mitt problem är alltså att jag inte fick med någon riktig manual-cd, utan fick en CD-r där bara tysk och engelsk manual var med.

Jonas Svanström: Tack för att du svarade, men varför skulle jag inte få se en svensk manual på länge?

Undrar alltså fortfarande om någon vänlig själ här på forumet har lust att dela med sig av ett styck pdf med svensk manual?
 
Vad jag vet finns inte Canons manualer som pdf på svenska. Engelska är det som gäller. I alla fall har det varit så på tidigare kameror.
 
Beställde en svensk manual till min 30D nyligen hos Canon. Ring deras support. Den kostar 175 kr inkl frakt.
 
Köpte min 400D i Sverige av Dustin. I kartongen är det med en svensk tryckt manual. På CD:n är det ingen PDF-manual till själva kameran, varken svensk eller något annat språk vad jag kan se. Däremot är det PDF-manualer på svenska och andra språk för den medföljande programvaran.

Du bör kunna beställa manular via Canon eller någon återförsäljare.

Mvh
Anders
 
Ja tyska kameror får man ingen svensk manual till.

dustin säljer svenska grejer men tex Zebramedia säljer tyska kameror utan svensk manual. Då räknas den som en importkamera, skumt är det då vi är med i EU.

Niclas Sahlström då bör du kuna köpa en hos canon som någon sa.
 
Niclas Sahlström skrev:
Jag köpte en EOS 400D och fick inte med någon svensk manual. Säljaren sa att det inte ingick svensk manual men jag trodde att alla (eller de flesta) språk var med på den europeiska manual-CD:n (eftersom kameramenyerna går att ställa in på de flesta europeiska språk). Blev snopen när det visade sig att jag fick med en CD-r med bara tysk och engelsk version.
Undrar nu om någon vänlig själ här har lust att dela med sig av ett styck pdf med svensk manual?


Varför klaga, du köpte säkert kameran väldigt billigt om så är fallet så har du råd att köpa en svensk manual.
/Thomas..
 
Niclas Sahlström skrev:
Jag köpte en EOS 400D och fick inte med någon svensk manual. Säljaren sa att det inte ingick svensk manual men jag trodde att alla (eller de flesta) språk var med på den europeiska manual-CD:n (eftersom kameramenyerna går att ställa in på de flesta europeiska språk). Blev snopen när det visade sig att jag fick med en CD-r med bara tysk och engelsk version.
Undrar nu om någon vänlig själ här har lust att dela med sig av ett styck pdf med svensk manual?

du trodde att du gjorde värsta klippet va ;)

om du köpte från alfadigi.com så kan du välja med sv.manual
då kostar kameran 450:- mer

Canon ville ha 400-500:- till en 350D
kostar säkert lika mkt till 400D

själv skulle jag ALDRIG köpa från butiker här som säljer import utan sv.manual då är det billigare att köpa direkt från tyskland sen lägga mellan skillnaden på boken

funderar sjlv på en 400D hus för 6300:- inkl frakt från tyskland
 
jepp så är det...Såg en kille som säljer ett 50/1.8 han vill ha 900 kr för det beg jag erbjöd han 500 men han har ett bud på 800. Det kostar på zebra 960 kr med garanti *s* Det kan löna sig att titta runt lite.
 
Tack för svaren. Speciellt Carola L. Det blir en kopierad pappersmanual från Canon för 175,- inkl frakt.

Köpte hus och objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 samt EF 55-200/4-5,6 för 10 895 SEK inkl moms. (För bara huset tar samma säljare 6885,- inkl moms, frakt och tysk manual.) Vet inte om det är ett klipp. Billigast är det ablsolut inte.

Har sett ovanstående, plus batterigrepp (BG-E3) för billigare. Om man har tid att vänta på leverans, vill säga. Själv var jag beroende av att få kameran omgående.

Over and out.
 
Har ringt till canon och frågat om manual.
Den finns inte inne ännu men när dom får den skulle den kosta 175kr inkl. frakt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.