Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Eos 400D som första kamera?
- Trådstartare Stiftler
- Start datum
matti
Aktiv medlem
Stiftler skrev:
Kan man få ett exempel på lång-zoom?
Till Nikon:
Nikkor AF-S 18-200/3,5-5,6G DX VR IF-ED
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=10659
Till Canon:
Sigma 18-200/3,5-6,3 DC OS
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15107
Canon EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=6878
Bara några exempel, fler finns till respektiva märke
// Matti
Stiftler
Aktiv medlem
Okeej Det här är nog mina sista frågor ang. kameran..
Jag har läst tidigare trådar att det är en liten kamera, har även märkt att de flesta har köpt till ett batterigrepp. Är det något speciellt jag bör tänka på innan ett batterigrepp köp?
Som ni har märkt är jag väldigt ny inom "fotovärlden" därför kommer jag antagligen inte behöva ett lång-zoom för tillfället. Ett 18-55 m.m (tror jag att det var), hur är det objektivet?
Mvh
Jag har läst tidigare trådar att det är en liten kamera, har även märkt att de flesta har köpt till ett batterigrepp. Är det något speciellt jag bör tänka på innan ett batterigrepp köp?
Som ni har märkt är jag väldigt ny inom "fotovärlden" därför kommer jag antagligen inte behöva ett lång-zoom för tillfället. Ett 18-55 m.m (tror jag att det var), hur är det objektivet?
Mvh
tomtenisse
Avslutat medlemskap
18-55 är okej, men jag skulle hellre köpa kamerahuset för sig och köpa det nya 18-55 med bildstabilisering. Jag tror att det kostar runt 1600:- Det ska tydligen ge mycket bättre bildkvalitet än den gamla 18-55 utan bildstabilisering.
Eller så kan du rent av köpa ett lite dyrare (och bättre) objektiv. Sigma 17-70 f/2,8-4,5 Macro kostar runt 3000:-, det rekommenderar jag starkt, fast inte om du hade tänkt fota mycket sport, för då hänger inte autofokusen med...
Ang. batterigrepp är det bara att köpa, riktigt skönt då det förbättrar greppet ofantligt mycket och du får en till avtryckare + möjlighet till ett extra batteri.
Mitt sista tips är att åka till en bra fotoaffär (fotovideo i stockholm har väldigt duktiga, serviceinriktade säljare som kan hjälpa dig) och fråga vad de rekommenderar, säg lite vad dina krav på utrustningen är och vad du kommer att fota.
Eller så kan du rent av köpa ett lite dyrare (och bättre) objektiv. Sigma 17-70 f/2,8-4,5 Macro kostar runt 3000:-, det rekommenderar jag starkt, fast inte om du hade tänkt fota mycket sport, för då hänger inte autofokusen med...
Ang. batterigrepp är det bara att köpa, riktigt skönt då det förbättrar greppet ofantligt mycket och du får en till avtryckare + möjlighet till ett extra batteri.
Mitt sista tips är att åka till en bra fotoaffär (fotovideo i stockholm har väldigt duktiga, serviceinriktade säljare som kan hjälpa dig) och fråga vad de rekommenderar, säg lite vad dina krav på utrustningen är och vad du kommer att fota.