Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 300D black.

Produkter
(logga in för att koppla)

pyromani

Aktiv medlem
Undrar om någon här på sidan har någon koll på om det kommer en svart, europeisk modell, av eos 300d?
 
Jag har hört att den inte kommer att komma i svart. Det är bara Japanerna som har det bra (om man gillar svart iaf).
 
Köp lite färg o skrid till verket... ;)
Såg faktiskt en guide på nån tok som hade målat om sin förut - såg ju nästan proffsigt ut.
 
Jo, jag såg någon som målat sin gul!? Hmm.. Är inte så bra på att lackera, tror inte jag känner för att testa. Men med rätt verktyg går det nog galant.
 
Fantasilöst jobb

Otroligt fantasilöst att göra hela detta besvärliga lackeringsarbete och inte ens kosta på sig lusigheten att döpa om kameran, åtminstone till Conan. det är ju samma bokstäver till och med. Jag kan sedan tänka mig många andra kul kamera namn Kannån av er det?
 
Ulven

Varför diskutera något så ointressant så som färgen på ett kamerahus. En svart 300D är inte ett dugg bättre/sämre än en silverfärgad dito - allt detta är mode och därmed något som är i ständig förändring. Bara tanken på att ha en silverfärgad ulv i fårakläder borde stimulera de flesta av ägarna 300D-ägarna ;D Vilka färger tror ni vi får se i framtiden på kamerorna?

//Fredrik
 
Re: Ulven

Ekenborg skrev:
Varför diskutera något så ointressant så som färgen på ett kamerahus. En svart 300D är inte ett dugg bättre/sämre än en silverfärgad dito - allt detta är mode och därmed något som är i ständig förändring. Bara tanken på att ha en silverfärgad ulv i fårakläder borde stimulera de flesta av ägarna 300D-ägarna ;D Vilka färger tror ni vi får se i framtiden på kamerorna?

//Fredrik

Svart är ju inget vidare värmemässigt i starkt solsken. Därför är väl egentligen silver eller vitt bättre rent tekniskt. Nä, jag vill ha kamera med färg på. Mondrian-mönstrad eller kanske lite Roy Lichtenstein-motiv på den vore inte så dumt. Jag satt och skissade lite igår på hur "eldflames" hade sett ut på baksidan på bildskärmen och på filteradaptern på min Canon G2. Om jag sprutar det ikväll och klarlackar imorgon, när jag ändå inte hinner plåta, så är det ju fixat till på måndag :)
 
Re: Ulven

Ekenborg skrev:
Varför diskutera något så ointressant så som färgen på ett kamerahus. En svart 300D är inte ett dugg bättre/sämre än en silverfärgad dito - allt detta är mode och därmed något som är i ständig förändring. Bara tanken på att ha en silverfärgad ulv i fårakläder borde stimulera de flesta av ägarna 300D-ägarna ;D Vilka färger tror ni vi får se i framtiden på kamerorna?

//Fredrik

Liknelse:

Om t.ex. du ska köpa en ny bil. Då köper du inte en bil du tycker har fel färg och dessutom ser ful, billig och plastig ut. Även om den fungerar utmärkt som en bil ska, den kan åka framåt, bakåt och svänga osv...

Du väljer en bil du tycker har rätt färg och är estetiskt tilltalande. Naturligtvis fungerar den också som den ska...

Nu kan inte jag kom och säga att Eos 300d är ful, för smaken är som baken. Men jag säger bara att jag vill inte ha en så länge den är silverfärgad.

/ Mats
 
Re: Ulven

Ekenborg skrev:
Varför diskutera något så ointressant så som färgen på ett kamerahus. En svart 300D är inte ett dugg bättre/sämre än en silverfärgad dito - allt detta är mode och därmed något som är i ständig förändring. Bara tanken på att ha en silverfärgad ulv i fårakläder borde stimulera de flesta av ägarna 300D-ägarna ;D Vilka färger tror ni vi får se i framtiden på kamerorna?

//Fredrik

Det är den svenska avundsjukan som har nått amatörfotograferna. Man vill se ut som ett proffs när man är ute och fotar trots att ingen lägger märke till att man skäms för att ens kamera har fel färg. Drömmen för de flesta som köper 300D i svart borde vara 1D II med nån lång glugg på, gärna vit, och naturligtvis en ring i viss färg.

Att det är mode tror jag inte riktigt på, iallfall inte är det gäller systemkameror.
 
Tycker att optik också är snyggast när den är svart. Det är synd att Canon inte har svarta alternativ till sina vita L-objektiv. Även om alla ser att man har ett dyrt, fint objektiv så är det riktigt fult, tycker jag iaf.

/Lidd som inte är rädd att säga vad han tycker ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.