ANNONS
Annons

EOS 30 + grepp + tele

Produkter
(logga in för att koppla)

mbn

Aktiv medlem
Lite kryptisk rubrik men min fråga är ganska "smal". Jag har en EOS 30 med batterigrepp. När jag till den använder mitt 80-200 med inbyggt stativfäste fungerar det inte!. Batteripacken är ivägen för stativplattan när den sitter på objektivet. Allså det går inte att använda den kobinationen. Att ta loss greppet när det är dags får stativ och 80-200 är inte så kul. Nån som har liknade erfarenheter eller en idé som kan lösa problemet? (Hoppas jag lyckts förklara det. Har ett manfrotto med lös stativplatta)

/Mats

mbngy skrev:
Lite kryptisk rubrik men min fråga är ganska "smal". Jag har en EOS 30 med batterigrepp. När jag till den använder mitt 80-200 med inbyggt stativfäste fungerar det inte!. Batteripacken är ivägen för stativplattan när den sitter på objektivet. Allså det går inte att använda den kobinationen. Att ta loss greppet när det är dags får stativ och 80-200 är inte så kul. Nån som har liknade erfarenheter eller en idé som kan lösa problemet? (Hoppas jag lyckts förklara det. Har ett manfrotto med lös stativplatta)

/Mats

japp, kan trösta dig med att det blir likadant med en riktigt kamera, dvs Nikon. :D Lösningen är en annan snabbplatta som Manfrotto har - kommer inte ihåg vad den heter men då kan man lösa problemet.

Tror att det är denna Art. 247PL-14 på Manfrottos hemsida, kolla!

Mvh
Johan

Jag har en Sigma 70-200 med stativfäste som är vändbart. Med fästet vänt så att plattan pekar framåt så är den ur vägen och balansen blir bra. Om däremot plattan pekar bakåt kan den vara i vägen. Går det att vända ditt fäste?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar