ANNONS
Annons

eos 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin S

Medlem
Hej hej,

är på jakt efter en prisvärd och kompetent kamera
och har sett en del eos 20d till bra priser.
Vad har ni att säga om denna kamera?
Vad är den bra resp. icke bra på. Hur står den
sig mot en nikon d80 eller nyare canon som 400d.

Tacksam för svar och tips ang beg.köp på en 20d.

mvh
Martin

Jag själv har en 20d och det ända som jag stör mig på i mellan åt är att skärmen är lite liten och det kan vara svårt att se ibland annars så tycker jag att det är en kanon kamera.

/Andreas

Jag tycker att den är riktigt bra! Tillräckligt snabb, skön ergonomi och utan tvekan tillräckligt bra bildkvalité. Det enda negativa jag ser är att vertikalgreppet är snordyrt.

20D är fortfarande en riktigt bra kamera men visst kunde skärmen vara större. Har kvar min som andrakamera och den kommer jag inte ersätta förrän den trillar i småbitar. Bildkvalitén räcker mycket väl till det mesta!

/Micke

Martin S skrev:
Hej hej,

är på jakt efter en prisvärd och kompetent kamera
och har sett en del eos 20d till bra priser.
Vad har ni att säga om denna kamera?
Vad är den bra resp. icke bra på. Hur står den
sig mot en nikon d80 eller nyare canon som 400d.

Tacksam för svar och tips ang beg.köp på en 20d.

mvh
Martin

Jag skulle iof tro att du får en 30D till ungefär samma dineros. Fast det gör inte 20D till en sämre kamera. Lämna möjligen bort den på en genomgång först, så har du kamera i många år sedan. Kör hårt!

20D är en bra och kompetent kamera. Med de priser som de säljs för nu kan man nog inte bli besviken.

Displayen är det jag stör mig på vad det gäller min kamera, den är nära på odulig i solljus men utöver det så har jag inga problem med kameran.
Greppet känns inte lika gediget som huset men det kan man leva med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar