Annons

EOS 1d mkII frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Hej! har precis beställt en Mark II och leverantören sa att den troligen kommer till mig i veckan, vilket verkar otroligt om man läser i forumet. men men det återstår att se, hade dock lite frågor som någon kanske kan svara på

1: regntät?? någon som kan förklara för mig vad detta innebär?? och skillnaden på täthet jämfört med EOS3

2: batteri paket? är det samma som sitter i Powerbooster 2

3: kan någon oxå svara på om 31 500 + moms är ett bra pris??

//Jan

EOS 1V/D/Ds/DII har mer omfattande tätningar än vad EOS 3 har. Detta innebär i sin tur att den klarar av att vistas (och fungera) under sämre förhållanden än EOS 3. Just regntät innebär enligt Canons definition, ett antal mm nederbörd/h.. Minns tyvärr inte siffran, men det finns en siffra på det.

2. Njae... Jag har för mig att man ska modifiera de gamla accarna med den yttersta plastbiten. Magnus Fröderberg har koll på detta). Fast är dett AA-packen så tror jag inte detta går alls...

3. Förmodligen Sveriges billigaste..

defiant skrev:
Hej! har precis beställt en Mark II och leverantören sa att den troligen kommer till mig i veckan, vilket verkar otroligt om man läser i forumet. men men det återstår att se, hade dock lite frågor som någon kanske kan svara på

1: regntät?? någon som kan förklara för mig vad detta innebär?? och skillnaden på täthet jämfört med EOS3

2: batteri paket? är det samma som sitter i Powerbooster 2

3: kan någon oxå svara på om 31 500 + moms är ett bra pris??

//Jan

Låter osannolikt att du skulle kunna få kameran så snabbt om du beställt den i Sverige. Var har du beställt den?

2. Ackarna NP-E2 är egentligen samma som NP-E3 till 1D. Det går att modifiera. Batterihållaren för 8 AA-batterier ger alldeles för lite ström även om den faktiskt ska gå att klämma in. Det följer med laddare och en NP-E3 i paketet.

3. Jag betalade 34 000+moms för min. Valde aningen dyrare proffsbutik för servicens skull.

Re: Re: EOS 1d mkII frågor

froderberg skrev:
Låter osannolikt att du skulle kunna få kameran så snabbt om du beställt den i Sverige. Var har du beställt den?

2. Ackarna NP-E2 är egentligen samma som NP-E3 till 1D. Det går att modifiera. Batterihållaren för 8 AA-batterier ger alldeles för lite ström även om den faktiskt ska gå att klämma in. Det följer med laddare och en NP-E3 i paketet.

3. Jag betalade 34 000+moms för min. Valde aningen dyrare proffsbutik för servicens skull.

En kompis till mig som säljer datorer har en distributör som sa att dom hade en "under inleverans" som inte var bokad kvar och efter att ha sett priser lite varstans så kändes det som ett bra pris. Bara att slå till. Distributören är svensk förresten, så den kommer från Canon sverige eller vade det nu blir. Tror han kan fixa fler till det priset bara det finns hos hans leverantör.

Är medveten om att man får stå ut med lite sämre service. Fast kan man inte som medlem i CPS med minst 2 "proffs" hus få bättre service direkt från Canon??

Senast ändrad:
Re: Re: Re: EOS 1d mkII frågor

defiant skrev:
Är medveten om att man får stå ut med lite sämre service. Fast kan man inte som medlem i CPS med minst 2 "proffs" hus få bättre service direkt från Canon??

Jo.. i teorin ;)

Fast det funkar inte i verkligeheten?? det e ju typiskt, försökte anmäla mig till CPS med någon form av prioriterad användare och då krävde dom att man skulle ha 2 "proffs" hus och var mycket omedgörlig på den punkten. fast vi får väl se, jag är fortfarande bara en amatör så det är inte kritiskt om jag måste ha den inne på service ett tag.. vilket man inte får hoppas stt det behövs.

Det finns ju en massa olika CPS-medlemmar.. Jag tror att ce som verkligen jobbar proffesionellt och kanske servar sin utrustning på en regelbunden basis är kända och får snabb service.. Men för en "amatör" som "bara" är medlem och använder CPS bara precis när de måste, får förmodligen vänta längre..

Canon försöker förbättre snabbheten på servicen för CPS-medlemmar. Men de har en bit kvar till sina mål om service på en dag.

satt och läste på lite i DP review och såg på en av bilderna att det inte följer med någon handlovsrem, stämmer detta?? passar den som sitter på en booster till 3an??

fick ett leveransbesked att den skulle skickas i morgon från STH till mig, men vi får se... det har vart lite sisådär med dom beskeden ibland ..

någon som vet någon mer bra sida än DP review för att läsa mer om prylen man har beställt?

Nej, handlovsremmen följer inte med längre. Men det är somma som till alla andra stora Canon kameror.

Omar Brännström radade upp en enorm massa webbsidor om mark II i ett annat forum.

Själv gillar jag detta sansade forum. Där kan du också kolla vilka minneskort som är bäst till kameran: http://www.robgalbraith.com/bins/index.asp

i Morgon eller i övermorgon

är den här... så pinsamt snabbt gick det.. känner mig ganska nöjd, dock så ahr jag den inte i handen ännu men återkommer. :eek:)

ANNONS