Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enkel porträtt fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

dj_evil

Aktiv medlem
Tänkte plåta en vän till mig inomhus men det ska va enkelt. Utan studio grejer alls. Men ja kommer köra me min blixt 430ex och ja vill inte ha för starka skuggor, så vad kan ja använda för att inte få de.

Vill också att bilderna ska vara mjuka.

Vill ha råd och tips.

Tack för hjälpen.

Här kommer några tips om en enkel utrustning som underlättar porträttfotografering.

Den här bilden är plåtad med en Softbox
från min högra sida snett nedåt. Vänstersidan är upplättad med dagsljus från ett fönster. Vitbalansen funkade faktiskt bra här.

Mvh/Ove

Bilagor

• tomas karlsson.jpg
    tomas karlsson.jpg
    59.4 KB · Visningar: 612
Den här bilden är plåtad på samma sätt fast istället för fönster så har jag använt ett transparent paraply på vänster sida. (från kaffebrus)

mvh/Ove

Vevo skrev:
Den här bilden är plåtad på samma sätt fast istället för fönster så har jag använt ett transparent paraply på vänster sida. (från kaffebrus)

Det här var intressant. Var kan man köpa den softboxen och hur mycket kostar den? Jag såg att den var 44x44x35 cm stor och jag antar att det bara räcker till att belysa upp halvkropp. Har du testat med helbild? Du har möjligtvis inte fler bilder att visa som är tagna med den softboxen?
Mvh/Anna-Lena

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar