Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
enkel kontoplan för fotograf?
- Trådstartare elingseva
- Start datum
elingseva
Aktiv medlem
Men vet du vad.. jag har ingen kolumn för årets resultat på mitt detta bokföringsblad. Behöver jag verkligen det? Jag fyller ju in en sån där blankett som innehåller balansräkning och resultat och överför det sen till skattmasen. Denna blankett lägger jag längst fram i pärmen - framför mitt bokföringsblad och alla verifikationer
Men jag förstår då.. Det är inte lätt att vara konstnär ;-)
Men jag förstår då.. Det är inte lätt att vara konstnär ;-)
elingseva
Aktiv medlem
just det. jag måste ta tag i den där ingående balansen också.. Det kluriga är att... Jag använder inte bank eller kassa överhuvudtaget utan varenda kostnad jag har bokför jag som en egen insättning och varenda intäkt jag får bokför jag som ett eget uttag. Detta gör att jag blir lite osäker på just kontot eget kapital. Ska jag verkligen nollställa det ändå? Någon kassa har jag inte att föra över. Inga inventarier heller för de fotoprylar jag fört över till firman har många år bakom sig som begagnade och värdet skulle ha varit avskrivet för länge sedan samt inte uppgå till den där summan över 5000kr. Så jag tror balansräkningen kan bli rätt lätt . Noll överallt ungefär .. Och årets resultat ifrån förra året - det ska jag väl inte ta med mig för det gjorde jag ju avdrag för i förra deklarationen.. dvs det blir väl också noll då?
elingseva
Aktiv medlem
gratis rådgivning
Hejsan
Nu har jag fått en tid för gratis rådgivning
http://www.kylleniusgarmer.com/entrepreneur.sthlm/
Eva
Hejsan
Nu har jag fått en tid för gratis rådgivning
http://www.kylleniusgarmer.com/entrepreneur.sthlm/
Eva
Minita
Aktiv medlem
Perfekt! Ta väl vara på den tid som du får.
Ja, du måste nollställa eget kapital. Det är ett absolut krav. Du skall dessutom redovisa till skatten hur mycket du har tagit ut och satt in. Det allmäna avdraget du gjorde i din deklaration påverkar INTE din redovisning. Det är bara ett val som du har gjort hur du skall behandla din förslust.
Ja, du måste nollställa eget kapital. Det är ett absolut krav. Du skall dessutom redovisa till skatten hur mycket du har tagit ut och satt in. Det allmäna avdraget du gjorde i din deklaration påverkar INTE din redovisning. Det är bara ett val som du har gjort hur du skall behandla din förslust.