Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enkät om fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)
EdwardH skrev:
Säg mig, Olov: hur många tror du hade velat vara med om du hade skrivit att dokumentet är hemligt INNAN du frågade om någon ville vara med?

Jag tror inte någon hade orkat läsa igenom alltihopa ändå. De som har varit med och svarat på enkäten får ta del av resultatet om de vill.
 
Ok, men det svarar inte på min fråga.

Hur många hade velat vara med om de visste i förväg att resultatet skulle vara hemligt?
 
Ja.

Personligen tycker jag det är extremt elakt att inte vara helt öppet och bara informera folket om hur det står till efter de har lagt ner energi på att hjälpa dig tjäna pengar utan att få något i retur.
 
Du kanske inte tror mig, men det finns en massa människor som är schyssta nog att ställa upp och svara på en kort enkät som jag gjort. Utan att kräva ersättning för det, utan kanske bara för att de tycker att det är kul med fotograferande. Eller för att de är vänliga och ställer upp helt enkelt. Jag fattar inte varför du gör en sån stor grej av det.
 
För att du inte var ärlig.

Först bad du folk om att lägga ner tid att svara på frågor och när allting var klart så sa du att du fick pengar för det och att ingen annan i hela världen skulle få se resultatet anyways.

Tack vare ditt beteende kommer folk (iaf jag) att vara nogrannare med vilka de tänker hjälpa i framtiden. Inte kommer jag att tro att personen vill att jag svarar på några enkätfrågor för att personen tycker om att samla statistik (eller whatever), utan nu kommer jag alltid att tänka "personen vill utnyttja mig, tjäna pengar på mig, och inte ge mig något i retur".
 
Det är lugnt...

Vi som medverkade i enkäten fick den informationen innan vi svarade på frågorna - så jag tror inte någon känner sig lurad eller utnyttjad.
 
EdwardH skrev:
För att du inte var ärlig.

Först bad du folk om att lägga ner tid att svara på frågor och när allting var klart så sa du att du fick pengar för det och att ingen annan i hela världen skulle få se resultatet anyways.

Tack vare ditt beteende kommer folk (iaf jag) att vara nogrannare med vilka de tänker hjälpa i framtiden. Inte kommer jag att tro att personen vill att jag svarar på några enkätfrågor för att personen tycker om att samla statistik (eller whatever), utan nu kommer jag alltid att tänka "personen vill utnyttja mig, tjäna pengar på mig, och inte ge mig något i retur".

Som Örjan säger så visste alla om vad det handlade om innan de ens börjat fylla i enkäten. Jag tycker att det är bra att du lärt dig att människor inte gör en enkät för att de tycker om att samla på statistik, utan för att de får ut något av det. Jag personligen har fått ut en himla massa kunskap av den här enkäten, och jag har inte det minsta dåligt samvete över det.
 
"Enkät, O'kay, kom igen nu"...

Javisst, fattas bara annat, Jag svarar på enkäten!
Mvh: Stefan S
 
jag är gärna med men jag är ganska ny på det här med fotografering så jag vet inte om jag är till så mycket hjälp....
 
Kul med enkät!

Det var kul att någon vill kolla in vad fotograferna tycker. Men akta dig lite för snedfördelning eftersom det verkar som det var flest killar som svarade. Det kan vara ngt som folk hänger upp sig på, men det kanske inte är en så stor fara eftersom det verkar vara flest killar här (absolut inget fel med det ;))
Lycka till med arbetet!
/Anna
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.