jonasgauffin
Aktiv medlem
Richard Avedon
Irving Penn
Albert Watson
Annie Leibovitz
Greg Gorman
George Hurrell
Irving Penn
Albert Watson
Annie Leibovitz
Greg Gorman
George Hurrell
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Highweiss skrev:
...
Magnum Photos nämndes redan - det är ju de verkligt stora grabbarna. MP grundades (?) av Capa och har, om jag förstått det hela rätt, ett fastslaget antal medlemmar. Ingen har någonsin skrivit ut sej ur MP, så nån medlem måste dö innan en ny får komma in. Måste lyfta fram kära Finland lite: Ilkka Uimonen
Andreas
olofsilfverdal skrev:
LG: Jag hade tänkt höra av mig angående böckerna men det blev inte av. Apropå något helt annat, jag såg en bok på statsbiblioteket som hette "Futurism and Photography" som var riktigt kul att kika i, de vet inte om ni har något liknande hos er? Minns inte vad fotograferna hette, har för mig att det var en del italienare men jag kan ju kolla upp det.
Det är som med all historia; du måste sätta den i sitt sammanhang. Vari låg storheten hos T-Ford? Löpande band är ju inget konstigt.HDFS) (KGS skrev:
Är det världklass? jag förväntar mej det eftersom Magnum verkar så haussat... vari ligger storheten? bara nyfiken...
LGS skrev:
Tyvärr Olof. Vi har bara "bildböcker", inte några om fotohistoria eller dyligt.
jpersson skrev:
Världsklass förresten... i vad?
...och det var också därför som jag frågade dig vilken världsklass som du syftade på. Bilden gör sig knappast som ett naturfoto. Tänk på Magnum som på en internationell bildbyrå för oberoende pressfotografer. De är knappast kända för sina vykort, för sina reklambilder, för sina konstbilder eller för sina modebilder. De är kända för sina pressbilder. De brukar till exempel vara representerade bland de uttagna bilderna i World Press Photo.HDFS) (KGS skrev:
Jag menade just den aktuella bilden... blev måttligt impad av den.