Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

endagskurs i studiofoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Man får leta lite ;-) http://www.scandinavianphoto.se/PhotoBloggen/default.aspx?bid=8287190

Dock så är de flesta kurser fullbokade (skall själv gå den 20/3 i Stockholm).

-- Nicke

Jasså ska man leta också (",). Trodde det räckte med skriva "kurs" i deras sök funktion. Men det räckte visst inte.

Typiskt att alla är fullbokade och om dem nu ska ha fler kurser så skulle det nog inte vara efter sommaren, om jag skulle få gissa. Orkar inte vänta ett halvår.
 
Citystudios

I Stockholm, Uppsala och Linköping har Citystudios kurser. De har även hyrstudios för de som vill hyra en fotostudio med utrustning för att lära sig mer och experimentera till överkomliga priser. Har inte anlitat dem men de verkade trevliga när jag var på Fotomässan.

Kolla här: http://www.citystudios.se/
 
Modellördag på Lilla Studio Svea

Vi kör "modell-lördag" varje lördag fram till den 25 april på Lilla Studio Svea i Tranås.
Ligger ju helt klart litet "off" men ändå rätt centralt och nåbart.

Vi garanterar modell / er och vi brukar hålla på från 12 -18 -
genomgång av vad modellfoto är, grundläggande ljussättning, samt också sminkets betydelser för foto.
Vi är dock inte speciellt stora till ytan, vi har 70 kvm så vi kan inte vara fler än 4-5 fotografer samtidgt, inklusive modell/er och ev mua så kan det bli en 10-12 st som mest, sen är det för trångt för att det ska va kul... :) Läs på www.lillastudiosvea.se för datum o andra detaljer.

Blir det bra väder kan vi också förlägga en del till utomhus, förhoppningsvis med släpbar belysning..

Är ni intresserade så hör av er.
 
I Stockholm, Uppsala och Linköping har Citystudios kurser. De har även hyrstudios för de som vill hyra en fotostudio med utrustning för att lära sig mer och experimentera till överkomliga priser. Har inte anlitat dem men de verkade trevliga när jag var på Fotomässan.

Kolla här: http://www.citystudios.se/

Jag var på kurs hos dem i tisdags. TAck för tipset! Bara jag och en lärare. Gav det grundläggande. Två timmar var sessionen. Väl så kort, hade gärna hållit på en timme eller två till. Men bra för mig som grundkurs.
 
Googla robert hammar. Han skall ha endagars workshop i slutet på Aprill månad. En ljussättningskurs och en on location ljussättning.

har gått 2 av hans kurser, dom är helt klart prisvärda.

//V
 
Fotokurs

Hejsan,

jag har en studio i Gamla Masthugget som nu ska byta lokal till både finare, större och mer lämplig för fotografering. Jag brukar då och då hålla i "introduktion till studiofotografering", där jag går igenom utrustningen. Målet med kursen är att alla ska känna att de kan tillräckligt med mycket för att våga vara i studion på egen hand.

Är ni intresserade går det bra att höra av sig.

Mvh Sofie
www.fotostudiongbg.se
[email protected]
 
Jo det gör det säkert men jag förstår att det är surt att åka så långt.
Kolla med Studiofrämjandet på aktuell ort om inte dom har något då?

...på en och samma kurs hade vi en gång deltagare från både Malmö o Östersund ;-)

Alla är givetvis lika välkomna ;-)

/Janne Höglund
 
Hej,

Jag kommer att gå en kurs nu på måndag hos Citystudios i Linköping, kan rapportera snart vad jag tycker...

/Mikael
 
Scandinavian Photos kommande datum för "Introduktion i digital modellfoto" och "Modellfoto on location" är enligt nedan. Kurserna blir snabbt fulla och jag ger förtur på platser för dem som föranmält sitt intresse på så sätt att jag mailar när nytt kurstillfälle ges.

Tyvärr har jag inte tid att åka upp till Sthlm för att hålla kurs mer än någon enstaka gång per termin men i Göteborg brukar det bli med jämna mellanrum.

Nästa kurstillfälle (som inte är fullbokat) är:
Modellfoto on location, Göteborg: 25/6, Stockholm 3/10
Introduktion i digital modellfoto, Göteborg 29/8, Stockholm 4/10
Ni är välkomna att anmäla er till mig på adress [email protected]
Efterfrågan är större än jag ens kunde föreställa mig när vi startade med dessa kurser men tyvärr har jag inte tid att ha fler kurser än dem jag sätter ut. Under hösten kommer fler kurstillfällen i Göteborg men som det ser ut nu så blir det bara 1 besök i Sthlm under hösten.

Utöver locationkursen den 25/6 så kommer kursverksamheten vara sparsam eller obefintlig till förmån för andra fotouppdrag jag gör under sommarmånaderna.

För att läsa mer om kurserna klicka på nedan länkar. Jag håller med om att det är svårt att hitta och jag jobbar hela tiden på att det skall bli bättre men det är mycket som skall presenteras på vår förstasida och kurser är tyvärr idag inte prioriterat framför kampanjerbjudande och dyl, men det vill vi ju att det skall bli... Ett sätt att hitta till kruserna är att blädra i vår almanacka månad för månad så ser du det så snart det är upplaggt.

http://www.scandinavianphoto.se/PhotoBloggen/default.aspx?bID=8677475

http://www.scandinavianphoto.se/PhotoBloggen/default.aspx?bid=8287190

Maila mig om ni har några som helst frågor eller har skrapat ihop ett gäng som ni vill att jag skall ha kurs för. Jag kommer även till fotoklubbar och dyl och håller kortare seminarie i modellfoto/ljussättning om intresse finns. "Förstå dig på blixtljus" är det vanliga temat.
 
Väcker en lite slumrande tråd...

Scandinavianphoto har ju även följande kurs.
http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6291403

Dock verkar det inte vara direkt mycket tryck efter denna kursen så de skall inte köra den föränn i höst. Men om det är några till förutom mig som vill gå den kanske de kan fixa fram ett tillfälle tidigare...

Ja, det är riktigt. Dessa korta kurser verkar intresset vara lite svalare på men får vi ihop ett gäng så kör vi såklart tidigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.