ANNONS
Annons

En vettig android för max 3500

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirshim

Aktiv medlem
Min vanliga mobil (en sån där som man primärt ringde och skickade sms ifrån) håller på och lägger ner och nu tänkte jag grotta in mig bland android-telefonernas värld.
Kan någon ge tips på en sån som inte kostar mer än 3500:-
som har en vettig kamera som är snabb på avtryckaren och ger skapliga bilder (för att vara mobil)
Övriga krav är väl att den klarar det min gamla Nokia klarade, dvs man kan ringa, smsa, en överskådlig kalender, och väckarklocka...

För den budgeten får du marknadens i särklass bästa kameramobil inklusive 80 GB minne, en förlängd arm till din systemkamera för att maila/ladda upp bilder, tömma minneskort på resor mm, en komplett navigator med gratis nedladdningsbara detaljkartor över i stort sett hela världen och en oerhört kompetent mediaspelare med USB-ingång och HDMI-utgång. Bland annat.

Men det blir ingen Android då förstås.. :)

Jag tror att Xperia Ray eller Xperia Arc ligger båda runt 3000kr och tillhör toppskiktet när det gäller mobilkamera. Båda kör Android.

För den budgeten får du marknadens i särklass bästa kameramobil inklusive 80 GB minne, en förlängd arm till din systemkamera för att maila/ladda upp bilder, tömma minneskort på resor mm, en komplett navigator med gratis nedladdningsbara detaljkartor över i stort sett hela världen och en oerhört kompetent mediaspelare med USB-ingång och HDMI-utgång. Bland annat.

Men det blir ingen Android då förstås.. :)

Vilken telefon är det?

N8 är utan tvekan ett bra val om du vill fota och allt sådant, som telefon är den riktigt bra också.

Jag tycker dock att du ska vänta till mellandagarna,är inte omöjligt att någon stor elektronikkedja säljer iväg t.ex. Galaxy SII för knappt 4 tusen och då är det inte mycket som slår den dealen. Det enda som saknas på den telefonen är en lite mer högupplöst skärm, men då kommer du inte undan för 3500:-

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

fick ett tips om HTC sensation, och att det var värt dom extra kronor den kostar, är det någon som provat den och uppfyller den mina krav? (förutom priset då)

Jag kan skriva under på att både Galaxy S2 och HTC Sensation är bra telefoner men ingen av dem är kända för sina bra kameror (speciellt inte HTC).

Jag har HTC Sensation (hade förut iPhone 4G) och älskar telefonen förutom batteritiden. Den är riktigt usel. Fick köpa ett nytt batteri med medföljande bakstycke för 950 kr så nu är det problemet ur världen. Fick iof världens tjockaste telefon, vilket inte stör mig eftersom telefonen mestadels ligger i benfickan på arbetsbyxorna.
Kameran är helt ok i dagsljus men inget vidare inomhus om jag jämför med iPhone 4. Snabb på avtryckaren är den absolut inte men det är väl ingen mobiltelefon vad jag vet. Min iPhone var lika seg som HTC:n, efter tryck så jobbas det några sekunder innan bilden tas.

N8 är utan tvekan ett bra val om du vill fota och allt sådant, som telefon är den riktigt bra också.

Jag tycker dock att du ska vänta till mellandagarna,är inte omöjligt att någon stor elektronikkedja säljer iväg t.ex. Galaxy SII för knappt 4 tusen och då är det inte mycket som slår den dealen. Det enda som saknas på den telefonen är en lite mer högupplöst skärm, men då kommer du inte undan för 3500:-

Upplösningen på SII:an är då inget problem. Till vad ska du ha högre upplösning än vad den har?

Upplösningen på SII:an är då inget problem. Till vad ska du ha högre upplösning än vad den har?

För att man kan? ;-) Nej men det är faktiskt skillnad när man kollar på t.ex. en iPhone 4/4s eller Galaxy Nexus. Skärmen är skarpare och framför allt text upplevs som mer lättläst på de skärmarna, eftersom de har högre PPI :)

Edit: Det är absolut inget fel på skärmen på SII:an, ville bara få fram att det finns bättre :) dock skulle jag alla dagar i veckan välja SII:ans skärm framför iPhone 4/4s eftersom SAMOLED (+) är mycket behagligare att kolla på och mer strömsnål.
Däremot så finns ju Galaxy Nexus nu men det är en helt annans historia ;-)

Däremot så finns ju Galaxy Nexus nu men det är en helt annans historia ;-)

som ägare av en sgs2 ser jag inte nåt som lockar med nexusen. den är allt annat än en ren uppgradering så att säga. bättre på några saker, men sämre på annat.

sgs2 med MIUI + SiyahKernel och lite tweaks vad gäller cpu och gpu funkar ruskigt bra och har galet bra batteritid.

blir intressant att se vad samsung har att säga om s3:an snart.

EDIT: och nä, det finns inte nån lur med bättre skärm, bara med annolunda egenskaper (högre upplösning men sämre skärmtyp, etc).
En pixeltätare SAMOLED+ vore fint, men mig veterligen finns det ingen sån.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar