Annons

En smakfråga....

Produkter
(logga in för att koppla)

jolsson

Aktiv medlem
Jag har blivigt erbjuden att ställa ut i ett café, och jag kommer att använda många av mina arkivbilder. Men nu är det så att i kafét fins en lång vägg, som jaggärna skulle vilja ha ett tema på. Jag har fotat en del skälvporträtt, och delar på min kropp (händer, fötter, armar, osv) Men min flickvän ansåg att det var lite väl egocentriskt... vad anser ni? jag hadde motargumentet att dom flesta konstnärer gör skälvporträtt...

Länk till bilderna!! Alla av dessa bilder kommer ej att användas, men många...
 
jolsson skrev:
Jag har blivigt erbjuden att ställa ut i ett café, och jag kommer att använda många av mina arkivbilder. Men nu är det så att i kafét fins en lång vägg, som jaggärna skulle vilja ha ett tema på. Jag har fotat en del skälvporträtt, och delar på min kropp (händer, fötter, armar, osv) Men min flickvän ansåg att det var lite väl egocentriskt... vad anser ni? jag hadde motargumentet att dom flesta konstnärer gör skälvporträtt...

Länk till bilderna!! Alla av dessa bilder kommer ej att användas, men många...

Om dina bilder passar på kaféet, beror på vilka sorts gäster de har. Om du själv är välkänd stamgäst där, är det väl lättare för dig än om du är en i mängden av besökare där. Lycka till!
 
Re: Re: En smakfråga....

Bjoernowitsch skrev:
Om dina bilder passar på kaféet, beror på vilka sorts gäster de har. Om du själv är välkänd stamgäst där, är det väl lättare för dig än om du är en i mängden av besökare där. Lycka till!
Jo jag är väll stammis där... det är medarbetar kafét där jag jobbar. Och mestadels kolegor som fikar där...
 
Du har en 5-6 bilder där som huvudsakligen visar händer.Utan att klaga på aniktsbilderna tycker jag de känns mer intressanta, så varför inte koncentrera dig på det temat, kanske fylla på med fler bilder om så behövs, finns så mycket ett par händer kan göra... Knäppas, knytas, peka, spreta...
 
P_S skrev:
Du har en 5-6 bilder där som huvudsakligen visar händer.Utan att klaga på aniktsbilderna tycker jag de känns mer intressanta, så varför inte koncentrera dig på det temat, kanske fylla på med fler bilder om så behövs, finns så mycket ett par händer kan göra... Knäppas, knytas, peka, spreta...
Det var faktiskt med händerna det hela började... och ja, mer är på väg... jag hade tänkt mig en fyra fem bilder på händer, och kanske ett porträtt för att bryta. men alla i samma stil. (hårt ljus och sepia eller starka tonade färger, typ denna:
 

Bilagor

  • me.jpg
    me.jpg
    58.1 KB · Visningar: 329
Jag tror helt klart du är inne på rätt spår. Iofs är jag ingen större vän av sepiatoning (lite uttjatat vid det här laget...) men dina handbilder funkar bra... Avslutningen med en kontrasterande bild låter bra (hmm, gillar den gröna färgen också..), eventuellt om en hand kunde komma med där också för att få en logisk fortsättning på bilderna innan?
Kör vidare på ditt tema, ingen egovarning på det... Hade det varit fråga om 10 ansiktsbilder kanske, men händer???
 
Jag tycker du skall följa din idé!! Ett tema uppbyggt på de bilder du länkar till skulle se riktigt maffigt ut, tror jag. De är bra!
Rent logiskt färstår jag din flickväns reaktion, men jag delar den inte. :)
I allmänhet kommer den genomsnittlige cafébesökaren inte sannolikt att veta om eller tänka på att det är självporträtt, såvida de inte känner dig personligen. Och om de skulle se det eller misstänka det, så är frågan om de skulle störas av det. Jag skulle det inte.

Skulle din tjej reagera på samma sätt om du hade en liknande kollektion tagna av en modell?

Hän du upp dina bilder, de är bra!!
 
Ok, nu är bilderna på tryckning.... Det vart tre ansikten, och en seie med händer/armar. Dock endast en i sepia, och resten i tonade färger. Se detta album.
Pluss et par "almänna" bilder. Lite natur och så...

Tack för allt! Det var en bra hjälp och motivation...

MVH/ Johannes
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.