Annons

En schyst kameraväska till Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Lowepro stealth reporter D200 AW

kör jag med till min d80 med kit objektiv (18-70) plus ett fast 50 mm. Då har jag mycket plats över, går nog att klämma ner 4 objktiv till.

jag köpte i och för sig min med tanke på att jag, när jag har pengar, ska utöka med fler objektiv och andra tillbehör som ska ner i väskan.

Annars har ju Lowepro hög kvalitet på sina väskor oavsett modell.
 
Beror ju på hur mycket du vill ha med dig och hur mycket väska du vill ha.

Jag använder Lowepro slingshot 300. Den blir rätt stor men får platts mycket, min bror använder sig av 200 och den räcker fullt tillräckligt till kamera och ett antal objektiv eller blixtar.

Fördelen men slingshot är att man inte behöver ta av den från ryggen för att kunna få upp saker.

Mvh

Rasmus
 
Lowepro Nova X AW

Jag införskaffade precis en axelremsväska Lowepro Nova 4 AW. Just denna rymmer ganska mycket men den finns i flera storlekar. Känns mycket gedigen, dragkedja plus snäpplås så det är smidigt när man plockar upp och ner mycket. Har också ett inbyggt regnskydd.
 
Rasmus M skrev:
Beror ju på hur mycket du vill ha med dig och hur mycket väska du vill ha.

Jag använder Lowepro slingshot 300. Den blir rätt stor men får platts mycket, min bror använder sig av 200 och den räcker fullt tillräckligt till kamera och ett antal objektiv eller blixtar.

Fördelen men slingshot är att man inte behöver ta av den från ryggen för att kunna få upp saker.

Mvh

Rasmus

Och jag använder slingshot 100
funkar bra med d80 18-70 och lite filter sladdar och trådutlösare.
Skulle gott och väl kunna tänka mig att byta upp mig till en annan slingshot etersom e är både diskreta och mycket funktionella.
 
Mer hjälp

Jag går också i tankar på att köpa en ny kameraväska till min D80. Jag har f.n. ett 18-70mm och et 70-200 VR-objektiv. Min nuvarande väska rymmer detta och mycket mer, men jag är ute efter en så slimmat väska som möjligt.

Har ni tips på den minsta möjliga väska för D80 med monterat objektiv + 1 extra objektiv. No more, no less.

Nu har jag f.ö. en Soligorväska.

Kristofer
 
Re: Mer hjälp

Greyhame skrev:
Jag går också i tankar på att köpa en ny kameraväska till min D80. Jag har f.n. ett 18-70mm och et 70-200 VR-objektiv. Min nuvarande väska rymmer detta och mycket mer, men jag är ute efter en så slimmat väska som möjligt.

Har ni tips på den minsta möjliga väska för D80 med monterat objektiv + 1 extra objektiv. No more, no less.

Nu har jag f.ö. en Soligorväska.

Kristofer

Slingshot 100, som Joakim skriver om, får jag in en D80 med 18-135 plus en 70-300 Vr samt blixt eller vidvinkelzoom i extrafacket, Om man knökar lite.

Normalt har jag i alla fall hus med normalzoom + extraglugg + blixt utan problem.

Den rymmer i alla fall mycket för den minimala sizen och är ju otroligt smidig, har den med kameran i jobbet hela tiden. Lätt att ta fram kameran utan att ta sig väskan, bekväm att bära på ryggen osv.

Och vill man ha lite mer utrymme tar man Slingshot 200...

TILLÄGG: har du en 70-200/2,8 lär den inte få plats i 100, men annars hittar du knappast en smidigare väska för dina behov. Kan provas i närmaste Expertbutik, de bruakr ha dem inne.
 
Jag har en Lowepro Nova 3 AW till min, går ner kameran med glugg monterat samt en blixt och ett mindre tele och kanske nån mindre fast glugg. Min utrustning har dock växt ifrån väskan(80-200 t.ex. är ingen liten sak, får plats men då får man inte ner så mycket annat) men den duger finfint till att välja det man vet att man behöver för en dag och plocka med. Får väl skaffa en större för tillfällen då man behöver ha med det mesta.

Rekommenderar Nova X AW, välj storleken som passar dig bäst. 3 tyckte jag kändes lagom avvägd med storlek och vad man får plats med. Värt att tänka på är att storlek 3 och uppåt har spännena till axelremmen i metall och inte plast som de mindre, känns betydligt säkrare och slagtåligare.
 
Min Nikonutrustning som jag springer omkring med i naturen väger ca 10 kilo.
Vet inte hur mycket just D80:n väger men..
Hur stor ryggsäck vill du ha??
Halvkilo...ett kilo....två..
Objektiven väger och har dessutom en inte alls föringande skrymande effekt.
Kameran är ditt minsta bekymmer.
-Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.