Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En Ny Mac på väg, Men?

Produkter
(logga in för att koppla)

CAe

Aktiv medlem
Hej,

Har precis beställt en ny iMac 27. Har aldrig ägt en Mac tidigare utan endast harvat med PC.

Ska sätta i mer minne men vill inte ta det via Appel då de är dyra.

Fråga 1. vad är att rekommendera i minnesväg typ fabrikat o dyl. ?
Fråga 2. Det finns ingen brännare utan får bli en extern, har ni någon bra rekommendation
på en sådan. ?


• 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,9 GHz

• 8 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 4 GB

• 1 TB Fusion Drive

• NVIDIA GeForce GTX 675MX med 1 GB GDDR5

• Magic Trackpad

• Apple Wireless Keyboard (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

Med vänlig hälsning
Christer
 
Tack, såg också att Net On Net är något billigare.
Får väl ösa in 2* 8 or till.

Christer
 
Kolla bara noga att det blir exakt samma artikelnummer - de heter väldigt lika, och det där minnet är specifikt för Mac.
 
Det där med Mac-specifika minnen är ju plåj :)

Bara se till att du köper rätt minnen, i ditt fall blir det DDR3 PC3-12800 / CL 11 / Ej buffrad / Icke ECC. Mitt eget personliga tips är att hålla sig ifrån Corsair, satsa istället på Kingston eller Crucial.
 
Det där med Mac-specifika minnen är ju plåj :)

Bara se till att du köper rätt minnen, i ditt fall blir det DDR3 PC3-12800 / CL 11 / Ej buffrad / Icke ECC. Mitt eget personliga tips är att hålla sig ifrån Corsair, satsa istället på Kingston eller Crucial.

Eftersom det inte är mycket dyrare att köra minnen som är garanterade att passa tycker jag det är en extremt dålig idé att köpa något annat. Det fungerar troligen ganska bra, men datorn kan bli mer instabil av det. Gär det gärna om du vill spara några kronor, men ge inte rådet till andra om du inte kan säga med säkerhet att det fungerar.
 
Eftersom det inte är mycket dyrare att köra minnen som är garanterade att passa tycker jag det är en extremt dålig idé att köpa något annat. Det fungerar troligen ganska bra, men datorn kan bli mer instabil av det. Gär det gärna om du vill spara några kronor, men ge inte rådet till andra om du inte kan säga med säkerhet att det fungerar.

Det jag säger är att de är inte mer osäkra än andra minnen. Inte ett enda dugg. Det är bara en stämpel för dem som inte är helt hundra på vad de egentligen köper.

Det enda man behöver tänka på är att köpa rätt minnen och från ett tillförlitligt märke. Oavsett vilket minne man köper så är det inte minnen märkta på samma sätt som Apple monterar i sina maskiner, då dessa inte är några man själv köper i konsumentledet.

Obs, minnena ska också vara utan paritet. Mer info för TS -> http://support.apple.com/kb/HT5523
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.