Annons

En ny blogg om en ung pressfotografs vardag!

Produkter
(logga in för att koppla)

eyriktish

Medlem
Jag har nyligen startat en blogg som ska handla om mitt liv som ung, pressfotograf. Jag är 22 år gammal och har fotograferat sedan tre år tillbaka. Jag själv har slagit mig in på arbetsmarknaden utan utbildning och utan kontakter, ingen i familjen eller släkt eller vänner som har jobbat som fotograf eller inom journalistiken. Jag kommer att skriva om mina tankar och funderingar kring mitt yrke och hur jag gått tillväga, varvat med aktuella bilder och dess berättelser. Givetvis vill jag styra innehållet efter önskemål och feedback kan ges genom mail eller genom kommentarer i de olika inläggen.

Bloggen finner ni på http://jonish.blogg.se/

Med vänlig hälsning,
Jonas Andersson

Det låter fint! Glöm bara inte att kommentera och ge feedback genom att kommentera de olika inläggen på bloggen. Det skapar en givande diskussion där ett åsiktsutbyte är lärorikt för samtliga! Jag är inte ute efter någon form av bildkritik (vilket ändå är välkommet), utan mer en diskussion om yrket!

Väl mött,
Jonas A

Spännande!
Jag tänkte samma tanke som du (och jag har dessutom nästan exakt samma icke-fotografiska bakgrund som du) när jag för ett tag sedan startade min blogg om bildjournalistik: www.adamhaglund.se/blogg

Jag följer nu din blogg med intresse...

/Adam

Dito, Adam! Kan det vara du som skickade en väääldigt ambitiöst "reklamblad" till Skånskan? Har för mig att det var en Adam Haglund, men kan ha fel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar