Annons

En liten fråga!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Huber

Avslutat medlemskap
Jag skall köpa en ny systemkamera och tänker därför sälja min gamla kamera. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag kan begära för prylarna. Kanske kan någon hjälpa mig med värderingen så jag inte gör bort mig på säljsidan.
Olympus OM10
Tokina AT-X 50-250mm
Zuiko 35mm

Tack på förhand
/H

En OM-10 är inte särskilt dyr då den inte har manuella inställningsmöjligheter utan att köpa till en adapter.

Jag har sett annonser där de begär runt 1000kr för men jag skulle inte ge så mycket för en gammal kamera utan möjlighet att ställa slutartiden manuellt.

Huber skrev:
Jag skall köpa en ny systemkamera och tänker därför sälja min gamla kamera. Problemet är att jag inte har en aning om vad jag kan begära för prylarna. Kanske kan någon hjälpa mig med värderingen så jag inte gör bort mig på säljsidan.
Olympus OM10
Tokina AT-X 50-250mm
Zuiko 35mm

Tack på förhand
/H

Kamerahuset är svårsålt om inte priset är lågt, 500-800 beroende på skick skulle jag vilja säga. Att idag hitta OM-1:eek:r för en tusenlapp är inte svårt & dom är klart mer eftertraktade än OM-10.

Tokinan vet jag inget om...

Zuiko 35:an måste du precisera, ljusstyrka mm.

Kolla in www.l-foto.se & kika om dina prylar finns där, halvera hans priser så vet du på ett ungefär vad du kan ta vid privat försäljning (ngt över hälften av vad han vill ha). Skicket inverkar självfallet också.

Hans sida är väl som vanligt inte uppdaterad på några år men ett litet hum kan du få.

Det finns även fler beg.handlare som du kan kika på, tänk dock på att i deras priser ingår garanti + moms.

Dessa priser är vad jag tycker är rimligt om man ska köpa, du ska sälja & kan självfallet lägga dig på en annan nivå om du inte har bråttom.

Larsa

Du kan ju också gå in till din lokale handlare säg som det är - att du vill sälja och fråga vad han vill ge och utgå från det. Förmodligen får du ett bud si så där 15-25% under vad du kan få för det vid privatförsäljning. Såå... då säger du bara att du måste tänka på saken då det var mindre än du väntat och går hem och knypplar ihop en annons.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar