Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En kuse bor i min 350 D / täthetsdiskussion

Produkter
(logga in för att koppla)

blueman

Aktiv medlem
Hej på Er.

var ute i går med kameran i högsta hugg och då jag efter en stund skulle se över resultatet på displayen såg jag till min delad glädje / överaskning att det kryper en liten insekt storlek modell knott på insidan av min display ...

hur är det möjligt ? hur tät är egentligen 350 ? någon med bra / dåliga erfarenheter ?

kul med era erfarenheter ..

mvh fredrik

Skönt att slippa vara ensam när man fotograferar!

Rent teoretiskt kan det inte krypa något mellan dom ljusalstrande punkterna och ytterglaset på din LCD, dom är homogent tillslutna enheter, däremot skulle det lilla djuret kunna vara mellan din LCD och skyddsglaset på baksidan av din kamera.

kameror är inte särskillt täta.

när jag zoomar med mitt 100-400 objektiv blåser/drar det luft från batterigreppet.

okej ..ja det var ju lungnade ord om han mantalsskrivet sig bakom själva skyddsglaset ... och visst är det kul med en fotokompis...

tack skall ni ha för svaren ..men jag undrar fortfarande ..eller förvånas över..hur han kom in ...

ha det gött så länge ..

mvh F

FILM) (blueman skrev:
[...]på displayen såg jag till min delad glädje / överaskning att det kryper en liten insekt storlek modell knott på insidan av min display ...
Det låter som att en linslus har kommit på avvägar. De kan vara svåra att bli av med, men brukar försvinna om man ignorerar dem. :-D

Samma sak hände mig idag..

en liten grej (ser ut som ett svart streck) gick över min display (under skyddsglaset) i min 20D, sen gick den nog vidare in i kameran för jag har inte sett den sen dess..

Känns ju lite olustigt..

/Karl

Låter exakt som en sådan liten krabat som jag hade krypandes under skyddsglaset till displayen på min 300D jag hade innan... hur sjutton gör dom för att ta sig in...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar