Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
En hopplöst suddig bild?
- Trådstartare scentricket
- Start datum
Kristian h
Aktiv medlem
Magnus Wahlgren
Aktiv medlem
Nekomy
Avslutat medlemskap
magnus.nilson
Medlem
magnus.nilson
Medlem
joakim_hansson
Aktiv medlem
Ado
Medlem
Om jag tolkar EXIF-datat rätt var originalbilden på 2304x1536 pixlar innan den krymptes ned till 400x267. Det är möjligt att man kan få fram mer data om man utgår ifrån originalet.
Här är dock ett försök ifrån mig också. Fortfarande ganska suddigt, jag lyckades nog tyvärr "förbättra" bakgrunden mer än själva motivet.
Uppdelning i färg respektive ljushet var för sig (YCbCr), därefter manipulera kurvorna för de olika skikten och lägga ihop igen. Unsharp Mask körd.
/Anders D
Här är dock ett försök ifrån mig också. Fortfarande ganska suddigt, jag lyckades nog tyvärr "förbättra" bakgrunden mer än själva motivet.
Uppdelning i färg respektive ljushet var för sig (YCbCr), därefter manipulera kurvorna för de olika skikten och lägga ihop igen. Unsharp Mask körd.
/Anders D
Bilagor
Fredrik O.
Aktiv medlem
Ado
Medlem
Förra gången lekte jag nog mest med att försöka hitta något i bakgrunden, nu försökte jag med den egentliga uppgiften (skärpa).
Dela upp i lager färg/ljusstyrka som förut, lägg till skärpa i ljusstyrkelagret enbart. Svag Unsharp Mask upprepade gånger, med mindre och mindre radie.
/Anders D
Dela upp i lager färg/ljusstyrka som förut, lägg till skärpa i ljusstyrkelagret enbart. Svag Unsharp Mask upprepade gånger, med mindre och mindre radie.
/Anders D
Bilagor