Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fråga om Gamleby..

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinBabies

Aktiv medlem
Jag tänker söka till Gamleby i år. Några andra skolor också men det är Gamleby jag helst vill in på!
I antagningskrav står det att man ska ha gått foto A och B eller ha motsvarande kunskaper. Jag har inte gått foto A och B men hur visar man att man har motsvarande kunskaper? Är det bara att man har lite "sunt förnuft" inom foto? Räcker det med arbetsproverna och att man blir intervjuad? Eller borde jag gå till en fotolärare på mitt gymnasium och försöka få nåt slags intyg? Jag kanske borde maila Gamleby istället om det inte är någon här som kan svara säkert.

Kram på er alla som ska söka. :3
 
Arbetsproverna lär räcka långt. Kommer du sedan till uttagning så kollar de av dig där. Det handlar mest om att man ska ha lite koll på hur fotografi fungerar. Så man inte behöver lägga tid på hur bländare och tid hänger ihop, dvs elementära saker.

Mvh
Maverick
 
om du kan skaffa intyg så gör det, men jag tvivlar på att det skulle spela någon roll. dom går mest på arbetsproverna och på det du har att säga under intervjun. antar att det KY du syftar på att söka, där du på uttagningsdagarna även kommer få göra ett litet tekniskt test så du kan visa dina kunskaper.

lycka till.
 
Gamleby är kul! Ta det inte så seriöst med teknik test, dem har ingen koll på någonting.
 
Ska också på intervju till Gamleby!
Dock GF, det kanske är KY som gäller i denna tråd?

Glad är jag iaf!
 
Jag lånar den här tråden litegrann.

Tror ni det är möjligt att bli intagen utan ett slutbetyg från gymnasiet? Jag har dock betyg i Foto A.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.