Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fråga ang pentax blixt af-540fgz

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik79

Medlem
Jag undrar om det finns nån möjlighet till att koppla upp blixten med kameran via radiosynk?

Om isåfall vad för utrustning exakt behöver man för att få det att funka?
Jag har elinchroms skyport sync set. men behöver man nåt till kameran för att fästa mottagaren på ? jag hittar nämligen ingen ingång på blixten för radiosynk...

/mvh Henrik

Du verkar ju ha en Pentax K10D. Då kan den inbyggda blixten styra din 540. Bara att ställa in kamera och blixt för trådlöst.

Vill du använda din Skyport... minns inte, men jag har för mig att du har en sändare du sätter på kameran, och sen en mottagare som ska kopplas till blixten. Grejen är väl att mottagaren bara har PC-sunk kontakt (den runda) så isåfall måste du ha en "sockerbit" so momvnadlar rund till vanlig blixtsko (som du sen kan sätta blixten i).

Du behöver en sådan här. De finns att köpa i sverige också, men jag hittade ingen att länka till i hastigheten. Annars fungerar det utmärkt att köpa från FlashZebra också, saken kommer i brevlådan på någon vecka.

Tack för hjälpen :) inte alltid så lätt att vet vartt man ska leta och hur allt funkar.
Hoppas det blir några finfina bilder framöver :)

/mvh Henrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar