ANNONS
Annons

En fototräff i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lotta, du är välkommen, självklart!

Det enda som jag funderar på är Noodle House gräns på 18 personer, som vi faktiskt så sakta börjar närma oss. Ja ja, vi får ta det som det kommer...

En still öl övergår till en invasion! Men det är ju bara kul.

-Christian
 
Sist var vi nog bara 9 när jag var med på Noodlehouse och redan vid det antalet var det tajt om platser.
/Lotta
 
Ja...

Det låtar som en rolig idé.. jag kan tänka mig att hänga med. Får man stå med på din preliminära lista?

/Linda
 
Linda, visst får du det, men bara under förutsättning att du lägger upp lite mer bilder från Ghana! :)
-Christian
 
Hehe, kanske dyker upp. Men jag får stå utanför med Jennie då, om intagningen är öl ;-)

Jag hatar också öl. Men vi kan stå och göra imma på glaset och rita tårar :-D
 
Tror inte jag hinner dit i tid fast om det inte blir för sent joinar jag gärna er Jennie och Efwa. Dricker ju inte heller Öl.. Urk.
/Lotta
 
Jag tycker att det låter kul och träffar gärna lite fotofolk över ett par öl och en tallrik nudlar.
 
Haha... jag blir så full i skratt Christian, när du skriver att vi bestämt att vi ska ta en öl. Tänk om jag inte dricker öl? Eller tänk om jag vill dricka tio? :-D

Haha, nä, jag skojar bara! Det ska bli kul, och blir vi för många för noodle house så kan man ju alltid gå någon annanstans där fler får plats?

MÅSTE jag dricka Guinnes eller räcker det om jag visar upp bildbevis på att jag har druckit äkta guinnes med äkta guinnes-mustasch som man enligt irländarna "måste" ha? ;-)

Jaja... bara man slipper Whiskey... för det smakar tvål! (Nu sitter Jennie och fnissar medan hon läser detta, för det tycker inte hon).

~Kriss~
 
så sant så, Kriss, att jag fnissar alltså - men jag har ju sagt hur du ska göra för att lära dig - på ett eller annat sätt - att tycka om whiskey!
 
Hoppas jag inte är försent ute nu, men har du nån plats över så kommer jag gärna, Christian, snälla!!
Till skillnad från mina primitiva grannar här i korridoren på lappis så har jag inte förätit mig på nudlar... Ska bli trevligt!

/erik
 
Det teoretiska måttet 'En öl'

"Hemma på min gata i stan"...

...brukar vi alltid skämta om att gå och ta bara-en-öl. Det är ju enbart i teorin som man någonsin bara tar en öl, utan det blir ju (emellanåt) fler.

Om man istället säger "ska vi ta två öl ikväll?" så var det förr en signal om att man inte skulle planera något viktigt dagen efter.

*Antalet* öl är alltså inte så viktigt.

På samma sätt är det med *vad* man dricker - irrelevant; vin, öl, guiness, alkohol-fritt.

Nyckeln till 'en öl' ligger i - att man ska ha trevligt och språka lite. Och det tycker jag att det verkar som upplagt för!

Men, ialla fall, jag ska ta en liten titt och antalet personer här, och se om vi får (teoretiskt) plats på Noodle House. Återkommer om det.

Vad kul!
-Christian
 
Re: Det teoretiska måttet 'En öl'

cwe skrev:
"Hemma på min gata i stan"...

...brukar vi alltid skämta om att gå och ta bara-en-öl. Det är ju enbart i teorin som man någonsin bara tar en öl, utan det blir ju (emellanåt) fler.

Om man istället säger "ska vi ta två öl ikväll?" så var det förr en signal om att man inte skulle planera något viktigt dagen efter.

*Antalet* öl är alltså inte så viktigt.

På samma sätt är det med *vad* man dricker - irrelevant; vin, öl, guiness, alkohol-fritt.

Nyckeln till 'en öl' ligger i - att man ska ha trevligt och språka lite. Och det tycker jag att det verkar som upplagt för!

Men, ialla fall, jag ska ta en liten titt och antalet personer här, och se om vi får (teoretiskt) plats på Noodle House. Återkommer om det.

Vad kul!
-Christian

Tack för förklaringen, Christian, jag hade ingen aaaaaning om att man fick dricka vad man ville! :):):):):)
 
Hej på er,
nu är jag mätt också. Och det är bra.

Totalt får jag det till 18 personer, varav några har preliminärat sig eller dyker upp senare. Kolla om ni tycker det ser rätt uppfattat ut?

1 Christian Wettergren
2 Anders Blomqvist
3 Kristina Kohut
4 Mats Knutsson (prel)
5 Anna Sandin
6 Magnus Fröderberg
7 Janne Arleklint
8 Jennie Eriksson
9 Alexandra Pettersson
10 Christer Wallstenius
11 Lotta Elofsson (prel, sent)
12 Patrik Skolling Möller (prel?)
13 Linda Andersson (prel)
14 David Feldt
15 Efwa Norrvi (prel)
16 Göran Segeholm
17 Erik Rundcrantz
18 Mattias Olsson (prel)

Och ni sa att det var trångt på Noodle House förra gången då det var 9 personer? Jag kontroll-ringer till Noodle House, och frågar dem.

Annars går vi någon annanstans i närheten!

-Christian
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.