Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EN-EL3e i lager?

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Är det någon som vet var jag kan hitta ett sånt batteri i sthlm i morgon?

scandinavian, sergelfoto, kameradoktorn, fotokungen har inte hemma och Yfo var äckligt dyra..

Tips mottages tacksamt!

//Malin

Om du fortfarande fotar med D70 behöver du inte EN-EL3e då denna endast behövs till D200. Det räcker då med EN-EL3, vilket är betydligt lättare att hitta (och billigare). Köpte själv ett EN-EL3e från en butik på ebay och sparade några hundralappar, men då har jag ju D200 också.

// Johan Maxe

Ahh.. dumt av mig.. Jag skrev inte att jag ska in till stockholm för att köpa D200, det är därför jag är ute efter batteriet med e på slutet.

EN-EL3 har jag två liggandes här.. men D70 ska snart få flytta vidare... *sooorg* ;)

Just det.. hittade två i lager hos Webbhallen i Sundbyberg... har aldrig varit i Sundbyberg så jag tänkte göra två flugor på smällen... ;)

Verkar som det lilla lagret på webbhallen tog slut snabbt, på webbhallen.se hade de inga när jag kollade igårkväll.

Kan också rapportera att alfadigi.com har slut på en-el3e. De vet inte när de kommer få nästa leverans.

Hörde nåt _rykte_ om att produktionen hade styrts om till D80:n, som då alltså också kommer använda en-el3e. Om det är sant så kan det ta flera månader, medan nikon är upptagna med att prångla ut nya D80:eek:r, innan nästa leverans av batterier kan komma ut till butikerna.

fredrikjonson skrev:
Verkar som det lilla lagret på webbhallen tog slut snabbt, på webbhallen.se hade de inga när jag kollade igårkväll.

Kan också rapportera att alfadigi.com har slut på en-el3e. De vet inte när de kommer få nästa leverans.

Hörde nåt _rykte_ om att produktionen hade styrts om till D80:n, som då alltså också kommer använda en-el3e. Om det är sant så kan det ta flera månader, medan nikon är upptagna med att prångla ut nya D80:eek:r, innan nästa leverans av batterier kan komma ut till butikerna.

låter inge bra det där :-(
Man får väl hanka vidare med dom uppladdningsbara AAbatterierna...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar