martinlarsson
Aktiv medlem
Har tills nu kört med två vanliga externa blixtar triggade med cactus, en av blixtarna med en 60x60 softbox, och den andra med ett vanligt vitt paraply. Bilderna blir helt ok, men jag vill slippa strulet med blixtar som går in i sleepmode och kräver lång tid för uppladdning, och tänker därför nu köpa en eller två riktiga studioblixtar.
De alternativen jag tänkt ut är:
1 st. 400/600ws blixt med en stor octabox (typ 135-170 cm).
2 st. 300ws blixtar med 60x90 softboxar.
Jag har handlat från kaffebrus förut och tycker det har funkat bra. Min budget är c:a 6000-7000. Jag har redan en heltäckande vit bakgrund. Jag fotar mest porträtt och vill ha möjligheten att lysa ut helkroppsbilder för 2-3 personer i mesta fall. Är amatör, så utrustningen kommer troligen inte användas mer än någon gång eller två per vecka.
Tacksam för råd och tips.
De alternativen jag tänkt ut är:
1 st. 400/600ws blixt med en stor octabox (typ 135-170 cm).
2 st. 300ws blixtar med 60x90 softboxar.
Jag har handlat från kaffebrus förut och tycker det har funkat bra. Min budget är c:a 6000-7000. Jag har redan en heltäckande vit bakgrund. Jag fotar mest porträtt och vill ha möjligheten att lysa ut helkroppsbilder för 2-3 personer i mesta fall. Är amatör, så utrustningen kommer troligen inte användas mer än någon gång eller två per vecka.
Tacksam för råd och tips.