Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
En dag i Sverige
- Trådstartare Benbjo
- Start datum
Kodiak
Aktiv medlem
Hej!
Jag funderar och funderar. Har faktiskt tagit semester då. Tycker jag är värd det. Gissar att om man ska bli en av de utvalda bland nästan 3000 fotografer så måste man hitta något ovanligt och unikt.
Jag har funderat i banorna, vad är speciellt i min närhet, vad är värt att dokumentera för framtiden, osv. Jag har några projekt som ska genomföras under tisdagen så får vi se vad det leder till.
Nån som har några tips?
Det är en tävling med upp till 30 000 foton som deltar, hur gör man för att väljas ut, för att sticka ut ur mängden? Det är väl den frågan som alla yrkesfotografer tampas med varje dag. Gissar att det blir ett hårt jobb för juryn.
Spännade att se resultatet när boken är klar.
Borde inte alla deltagande fotografer få ett erbjudande att köpa boken till självkostnadspris?Utan oss så blir det ingen bok. Genom att det är många som deltar så höjs ju förhoppningsvis kvalitén också.
Lycka till på tisdag!!
Svante
Jag funderar och funderar. Har faktiskt tagit semester då. Tycker jag är värd det. Gissar att om man ska bli en av de utvalda bland nästan 3000 fotografer så måste man hitta något ovanligt och unikt.
Jag har funderat i banorna, vad är speciellt i min närhet, vad är värt att dokumentera för framtiden, osv. Jag har några projekt som ska genomföras under tisdagen så får vi se vad det leder till.
Nån som har några tips?
Det är en tävling med upp till 30 000 foton som deltar, hur gör man för att väljas ut, för att sticka ut ur mängden? Det är väl den frågan som alla yrkesfotografer tampas med varje dag. Gissar att det blir ett hårt jobb för juryn.
Spännade att se resultatet när boken är klar.
Borde inte alla deltagande fotografer få ett erbjudande att köpa boken till självkostnadspris?Utan oss så blir det ingen bok. Genom att det är många som deltar så höjs ju förhoppningsvis kvalitén också.
Lycka till på tisdag!!
Svante
lotelo
Aktiv medlem
janc skrev:
Hade tänkt vara med men det ser inte ut som jobb kommer emellan - tyvärr...
Fast på vissa vissa jobb får/kan man ju plåta Äh, jag känner på samma sätt, hade också viljat vara ledig men -tyvärr.... Fast eftersom jobbet som tur är ändå är inom Sveriges gränser så blir det kaaanske nån enstaka bild ändå.
Undrar om det ändå inte är en majoritet som arbetar också 3/6?
janc
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Fast på vissa vissa jobb får/kan man ju plåta
Jodå - det har jag kollat så det är OK, det handlar snarast om tid...
peterA
Aktiv medlem
Usch, det är svårt!´Oavsett vilken idé man får så har ju någon annan fått samma idé. Med 3000 fotografer så är man ju knappast ensam om ämnet.
Dessutom så är ju tanken att bilderna ska skildra en dag i Sverige, och hur j-a frän och unik och speciell är en sketen junitisdag i Sverige? Jag tror att en väl tagen bild som visar vanlig tisdags-tristess kan gå långt. Saken är väl bara om den säger nåt eller ej, men det är säkert det ni menar.... Det här plågar dock mej om nätterna just nu
Det roliga i hela kråksången är ju också att man faktiskt kommer med oavsett om man vinner eller ej! Alla bilder arkiveras hos Svenskt Riksarkiv så jag är med oavsett hur fula bilder jag deltar med. Smart
peterA
Dessutom så är ju tanken att bilderna ska skildra en dag i Sverige, och hur j-a frän och unik och speciell är en sketen junitisdag i Sverige? Jag tror att en väl tagen bild som visar vanlig tisdags-tristess kan gå långt. Saken är väl bara om den säger nåt eller ej, men det är säkert det ni menar.... Det här plågar dock mej om nätterna just nu
Det roliga i hela kråksången är ju också att man faktiskt kommer med oavsett om man vinner eller ej! Alla bilder arkiveras hos Svenskt Riksarkiv så jag är med oavsett hur fula bilder jag deltar med. Smart
peterA
hasse lundberg
Aktiv medlem
Det som söks är väl det vardagliga, alldagliga helt odramatiskt en helt vanlig vardag i Sverige.
Niklas L
Medlem
Lotus skrev:
Har ni fått de bildtextformulär de skriver att de ska skicka ut. Jag har inte fått något iallafall.
/Dan
Det har skickats ut info via mail och den verkar bara ligga på nätet här, bara att anteckna när man är ute och sen hem och fylla i och skriva ut... Lite bökigt, men det måste väl vara lätt för dem att arkivera grejerna.
Lycka till i morgon! / Nicke
hasse lundberg
Aktiv medlem
http://www.endagisverige.nu/default1.asp?goto=bildText.aspLotus skrev:
Har ni fått de bildtextformulär de skriver att de ska skicka ut. Jag har inte fått något iallafall.
/Dan