Annons

En dag i Sverige, vad hände sen?

Produkter
(logga in för att koppla)

carpelux

Aktiv medlem
Är det någon som hört något mer om hur arbetet fortskrider med projektet? Eller kanske fått besked om att en bild tas med i boken?
Jag har tittat på hemsidan, men där har det inte hänt något sedan den 3/6.
Jag vet att besked skall komma i september, man man är ju alltid nyfiken på vad som händer. Det vore t.ex. intressant att få veta hur många bilder som egentligen kom in.

Jag har hört att bokprojektet inte blir av och att alla bilder som skickats in kommer att brännas på bål den 30/4-2004.

Alla som deltar i projektet är därefter inbjudna till samkväm..

Skoja.. :=))

Jag misstänker att det "står still" eftersom de som bäst håller på att granska och välja ut vilka bilder som ska tas med i boken. Det tar nog sin tid. Tror inte heller någon får besked om att en bild har tagits med förrän boken ska till att tryckas.

Men jag håller med dig..det hade varit intressant att veta antalet bilder som har skickats in och hur många som plockas ut.

Senast ändrad:
forstheim skrev:
Jag har hört att bokprojektet inte blir av och att alla bilder som skickats in kommer att brännas på bål den 30/4-2004.

Alla som deltar i projektet är därefter inbjudna till samkväm..

Va bra, tror nog att mina bilder lämpar sig bättre som brasved än som bilder... ;)

Skämt åsido,
tror nog att det tar ett tag innan de börjar höra av sig. De borde ju ha ca 30 000 st bilder att sortera så det tar nog sin lilla tid.

På hemsidan står det:

"De Fotografer vars bilder väljs ut av Juryn kommer att meddelas av Förlaget senast den 3 september 2003."

Men jag tycker det är lite dåligt att de inte har uppdaterat hemsidan lite. De kunde väl iallafall skriva att det inte går att anmäla sig längre!

//Daniel

Jag fick just ett mail från dom där de sa att de tagit emot drygt 24 000 bilder. Snacka om att bli trött på kritisera bilder :).

Jag undrar om det var någon mer än jag som fick en hissnande känsla i magen efter att ha hittat ett mail från EDIS i mailboxen?? :eek:)
Egentligen tror jag inte att mina bilder har såå stor chans men visst attan vore det kul!!

Carola

Kan erkänna att hoppet tändes när jag fick mailet också! ;) Men av 24.000 bilder känns det ungefär som om jag har samma chans att vinna på lotto, tyvärr. Blev inte riktigt nöjd med de bilder jag skickade in. Bildtexterna blev dock bra, så man kanske har större chans då..?

Det går nog framåt i bedömningen... Fick i dagarna en bok (Lars Tunbjörk´s kontor) för att jag var en av 300 som skickade in snabbast...

Kan man bli mycket gladare...

I slutet av augusti skall man vara klar med sållning av bilder efter vad jag förstått...

Spännande, spännande.....

marcus_kallander skrev:
Det går nog framåt i bedömningen... Fick i dagarna en bok (Lars Tunbjörk´s kontor) för att jag var en av 300 som skickade in snabbast...

Var boken bra?
Tänkte först också satsa på att få in mina snabbt för att få chansen också, med beslöt att fundera lite till vilka att skicka in. Om så önskas så finns mina 10 bidrag att beglo här; EDIS av JFA

marcus_kallander skrev:

Var boken bra?
Tänkte först också satsa på att få in mina snabbt för att få chansen också, med beslöt att fundera lite till vilka att skicka in. Om så önskas så finns mina 10 bidrag att beglo här; EDIS av JFA

Jag fick boken "Kontor" igår i brevlådan efterssom jag var en av de 300 första att skicka in bilderna. Jag har bläddrat igenom boken ett par tre gånger och den förmedlar känsla av kontor kan man väl säga ;)

Det är en 60-70 bilder av kontor runt om i välden. En del är bara bilder på föremål på nära håll. Andra visar folk som arbetar. Ganska rolig serie med bilder och jäkligt snyggt fotade.

Jag tänkte på Matrix både en och tio gånger under mina genombläddringar. Ni vet kontoret där mr Anderson (neo) jobbar. Många såna bilder var det... en massa ljudisolerade skärmväggar osv.

Med boken medföljde ett kort brev där det stod att dom håller på att gallra för fullt och att det var en hel del kvar att gå igenom. Dom skulle meddela i mitten av Augusti om man kommer med.

*håller tummarna*

Jo då... Den verkar till att vara bra, men har än så länge bara hunnit skumma igenom den. Layout och själva utformningen av boken är super snygg. Sen bilderna, tja, dom visar olika kontor, så jätte spännande är det väl inte men men...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar