Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En allround ryggsäck med fotoambitioner

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutta

Aktiv medlem
Hej!
Jag har idag två väskor. En Lowepro Nova 4 och en Lowepro microtrekker 200. Alltså en axelväska och en ryggsäck. Novaväskan används som "transportskydd" när man tar kamerna med sig till släkt och vänner och liknande. Det funkar den ypperligt till. Men ryggsäcken som är i största laget till min lilla utrustning är för liten... ;-).

Jag skulle vilja ha lite tips på bra väskalternativ för de längre turerna i skog, ishallar, pingisturneringar eller liknande då man förutom fotoutrustning också vill ha med sig en kaffetermos, lite kläder och andra "tillbehör" beroende på aktivitet. Som jag skrev längre upp så är "fotodelen" i microtrekker 200 i största laget så större fotodel än så behövs verkligen inte. Däremot vill jag alltså ha ganska regält med plats till annat. Det skulle iof gå att slänga ner grejorna i en helt vanlig rygga men dels blir det snabbt rörigt och dels så är jag lite för rädd om mina gluggar för att ha dem slängandes omkring fritt ibland all annan "skit". Det får hemskt gärna vara välplanerat också :).
Idéer?

//Jerka

Senast ändrad:
Gutta skrev:
Hej!
Jag har idag två väskor. En Lowepro Nova 4 och en Lowepro microtrekker 200. Alltså en axelväska och en ryggsäck. Novaväskan används som "transportskydd" när man tar kamerna med sig till släkt och vänner och liknande. Det funkar den ypperligt till. Men ryggsäcken som är i största laget till min lilla utrustning är för liten... ;-).

Jag skulle vilja ha lite tips på bra väskalternativ för de längre turerna i skog, ishallar, pingisturneringar eller liknande då man förutom fotoutrustning också vill ha med sig en kaffetermos, lite kläder och andra "tillbehör" beroende på aktivitet. Som jag skrev längre upp så är "fotodelen" i microtrekker 200 i största laget så större fotodel än så behövs verkligen inte. Däremot vill jag alltså ha ganska regält med plats till annat. Det skulle iof gå att slänga ner grejorna i en helt vanlig rygga men dels blir det snabbt rörigt och dels så är jag lite för rädd om mina gluggar för att ha dem slängandes omkring fritt ibland all annan "skit". Det får hemskt gärna vara välplanerat också :).
Idéer?

//Jerka

DÖRR Icebreaker medium från cyberphoto.

Helt galet bra väska till ett löjligt lågt pris.

Tack för tipset! Det verkar ju iof vara väldigt mycket väska för pengarna. Men jag tycker det är väldigt mycket kamerafack och det ser ut att inte vara så mycket för övrigt. Jag har idag bara 35, 85, 135 mm primes och en kamera. Vill helst inte blanda prylarna. Dvs lägga kaffetermos inne i kamerafacken tex.

Men såg en dörr vulkan. Fast det finns inte mycket info om den. Det står inget om hur stort det övre facket blir och inga bilder på hur kameradelen är uppbyggd. Har också hittat Lowepro rover. Någon som har synpunkter input om de väskorna? Eller andra liknande?

Jag har precis beställt en Tamrac Adventure 9 från Fotosidan. Tycker det verkar vara en mycket praktisk fotoryggsäck. Rymlig på alla sätt och vis. Om den skulle vara för stor för dig så tror jag att den finns i en mindre version kallad Adventure 7.

Köpte själv en Dörr adventure icebreaker när cyberphoto körde julkalendern. Tycker väskan är helt suverän. Facken tar aldrig slut.
Ang termosar så har du två fack för det på utsidan av väskan.

medium är väldigt stor den oxå så du kanske skulle klara dig med en small.

Slå till.

Men på bilderna ser det ut som att det iof är en stor väska. Men en väldigt stor del av väskan är kameraväska och att de delar som är för övrigt mer sitter på utsidan av väskan? Jag vill ha en väska med ganska liten kameradel men med regäl del för övrigt. Ska kunna slänga ner träningsskor, kläder termos och diverse annat typ. Ung som en vanlig ryggsäck modell normal storlek men med en liten kameradel alltså. Har som sagt tittat på lowepro rover plus och den verkar kunna vara ung det jag letar efter. Men jag är öppen för förlag på liknande väskor...

Låter som att Rover kan vara något för dig, vill du ha en som är lite mindre så kan du ju kika på Lowepro Primus. Crumplers ryggsäckar har väl också rätt mycket plats för annat har jag fått för mig?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar