Annons

Em 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

ts_hbg

Medlem
Jag ska ner på EM och kolla fotboll nästa helg. Tänkte köpa mig ett hyfsat objektiv att ha med mig ner så man kunde ta lite fina bilder under matchen jag ska se. Nu fick jag höra av en att man inte fick ha med sig några störe objektiv med in på matcherna.
Någon som vet vad det brukar vara för regler för publik på EM mm ?

Nej, det är oftast inte tillåtet att ha med sig systemkameror in på arenor, oavsett evenemang.

Tog ca 2 sekunder att hitta informationen
på EMs officiella hemsida:

Prohibited Items
cameras/video cameras for business reason

Unless expressly authorised by UEFA/Euro 2008 SA, the following items may not be brought into the Stadium: (q) cameras (except for private use and then only with one set of replacement or rechargeable batteries), video cameras or other sound or video recording equipment;

Jag tror du kommer få det svårt att övertyga vakterna du endast ska använda bilderna privat.

ts_hbg skrev:
Tänkte köpa mig ett hyfsat objektiv att ha med mig ner så man kunde ta lite fina bilder under matchen jag ska se.
Om du inte har extremt bra plats (dvs på någon av de nedersta raderna, alldeles intill planen) är det nog förspilld möda. Ta en liten fickkamera istället, njut av matchen och plåta polarna!

Tack för hjälpen

Vet inte vad det blir för plats än... det är en vinst från Canon så jag får se när biljeterna kommer nästa vecka

men kollar man på TV så ser man ju en hel del telen i publiken. Så helt omöjligt borde det inte vara. Jag hade ett 300mm med på en champions leaguematch, det var inga problem

ts_hbg skrev:
Tack för hjälpen

Vet inte vad det blir för plats än... det är en vinst från Canon så jag får se när biljeterna kommer nästa vecka
Grattis! Jag tycker du ska kolla med Canon. Dom dan kanske lotsa in dej med att lämpligt tele min 200 mm...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar