Annons

Elinchrome D-lite och Visico 300 LR tillsammans?

Produkter
(logga in för att koppla)

gamleJ

Aktiv medlem
Hej!

Ur utrustningssynpunkt/plånbokssynpunkt skulle det passa för mig att köpa en D-lite2 och ett paket med 2st 300 ws LR blixtar från Visico. När jag kollar lite noga så ser jag att de skiljer i färgtemperatur. Elinchrome har 5800K och Visico 5600K. Kommer denna skillnad att bli märkbar i bilderna? Kommer det att se konstigt ut eller är skillnaden för liten i gulhet? Ljuset från Elinchromen kommer mest att användas för allmänljus med en 100X100 softbox men även som huvudljus ibland. Tänk på att jag är amatör som kanske säljer någon bild till vänner och bekanta eller gör några porträtt för någon liten firma för utskick och webb, ej något proffs. Behöver kanske inte tilläggas efter att ni sett vad jag tänker köpa.

mvh/Jonas

Hej!

Ur utrustningssynpunkt/plånbokssynpunkt skulle det passa för mig att köpa en D-lite2 och ett paket med 2st 300 ws LR blixtar från Visico. När jag kollar lite noga så ser jag att de skiljer i färgtemperatur. Elinchrome har 5800K och Visico 5600K. Kommer denna skillnad att bli märkbar i bilderna? Kommer det att se konstigt ut eller är skillnaden för liten i gulhet? Ljuset från Elinchromen kommer mest att användas för allmänljus med en 100X100 softbox men även som huvudljus ibland. Tänk på att jag är amatör som kanske säljer någon bild till vänner och bekanta eller gör några porträtt för någon liten firma för utskick och webb, ej något proffs. Behöver kanske inte tilläggas efter att ni sett vad jag tänker köpa.

mvh/Jonas