Annons

Elinchrom Style RX 300/300 To Go set

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicklas sjögren

Aktiv medlem
Har mina funderingar över att köpa detta blixtpaket.
Helt ny inom blixt fotografering och undrar vilken kvalite och användbarhet jag får för pengarna, Tittade lite på kaffebrus men det kändes inte riktigt rätt. En viktig grej är ju att jag ska kunna bygga på efterhand. Tittade också lite på Dlite 200-400 ? eller ska man gå upp till rx modellerna. Där är kanske andra märke att rekomendera. Jag vet att man får vad man betalar för men budgeten är inte obegränsad så jag vill ha det bästa man kan få för pengarna man lägger. (Kanske är en självklarhet men det är inte alltid det blir så) Min fråga har varit lite svävande och inte riktigt koncis (stavning).
Även användningsområdet är lite svävande, en hel del halvkropps porträtt men även en del helkropp/miljö foto.
Tack på förhand för alla svar.
 
Rx är väl jäkligt bra, och kommer ta dig långt..

Har fotat med dom förr, och dom är riktigt snabba..

Ska du köra lite kropp så kanske du ska kompletera med en större softbox alt, 140*70, 130*50, 120*80, 90*90.


Men funkar ju bra med ett vitt paraply oxå..


/T
 
300RX

Hejsan,
jag har 300 rx paketet och är super nöjd! De har ett stort wattomfång vilket är till stor fördel om man har en liten studio och måste sänka blixtstyrkan (värt att tänka på). Har inget att klaga på, de laddar snabbt och är att lita på.

Jag köpte en softbox på kaffebrus med Elinchrom adapter som fungerar bra och är betydlig billigare än orginal.

Mvh Sofie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.