Annons

Elinchrom EL-Skyport Eco

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej igen

Verkar ju bli en långkörare detta. Men nu är jag lite mer påläst på just din modell av kamera. Om du tittar på sidan 52 i Eos manualen så kan du stänga av din interna blixt. Så nu blir det en ny handlingsplan.

1. Stäng av blixten på kameran (sid 52)

2: Ställ in kameran på M, 1/125, f8 och Iso100

3. Ha bara en Elicromblixt på, sätt den på styrka 4.0 och ögoncell av.

4. Prova med sändaren i handen att blixten fungerar
.
5. Provfota med kameran (sändaren fotfarande omonterad) nu ska inte Elicromen lösa ut.

6: Montera sändaren, provfota. (Nu kommer du att uppleva studiofotots underbara värld)

Slatten
 
Men fan då.. Förlåt.

jag hade ju totalt missat den där raden med Eco-sändaren. Glöm allt jag skrivit om att försöka med IR/Radiosändare.

Jag beklagar.
 
Men fan då.. Förlåt.

jag hade ju totalt missat den där raden med Eco-sändaren. Glöm allt jag skrivit om att försöka med IR/Radiosändare.

Jag beklagar.

Jo jag förstod men ville inte leka mästersmitt, jag har haft precis samma problem som hon med min Canon ST-E2 slavsändare den skickade ut för IR blixtar som triggade igång mina Elincrom. Och jag tror att Eos 450d gör liknande hys innan den avfyrar sin huvudblixt. Men stänger man av blixten i kameran eller gör som jag sagt med Elincromen kommer man till rätta med problemet tror jag.
 
Hej igen

Verkar ju bli en långkörare detta. Men nu är jag lite mer påläst på just din modell av kamera. Om du tittar på sidan 52 i Eos manualen så kan du stänga av din interna blixt. Så nu blir det en ny handlingsplan.

1. Stäng av blixten på kameran (sid 52)

2: Ställ in kameran på M, 1/125, f8 och Iso100

3. Ha bara en Elicromblixt på, sätt den på styrka 4.0 och ögoncell av.

4. Prova med sändaren i handen att blixten fungerar
.
5. Provfota med kameran (sändaren fotfarande omonterad) nu ska inte Elicromen lösa ut.

6: Montera sändaren, provfota. (Nu kommer du att uppleva studiofotots underbara värld)

Slatten

Jaha och nu var jag för snabb igen studerade manualen lite till och såg att det inte går att stänga av blixten i läge M på kameran, men när du monterar eco sändaren ska inte den inbyggda blixten fungera. Så prova enligt ovanstående så får vi lite mer info om hur det går.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.