Annons

Elinchrom D-lite 2 utomhus?

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Har precis köpt mig ett Elinchrom D-lite2 kit och tänkte använda det utomhus, on location så att säga, någon som har något bra tips på hur jag ska lösa detta när det ej finns tillgång till elektricitet? Provade med en omvandlare från 12-220 volt, den smälde säkringen direkt jag slog på blixten, behövde inte ens lösa ut blixten, nån som brukar använda studioblixtar ute som har nått förslag?

Har precis köpt mig ett Elinchrom D-lite2 kit och tänkte använda det utomhus, on location så att säga, någon som har något bra tips på hur jag ska lösa detta när det ej finns tillgång till elektricitet? Provade med en omvandlare från 12-220 volt, den smälde säkringen direkt jag slog på blixten, behövde inte ens lösa ut blixten, nån som brukar använda studioblixtar ute som har nått förslag?

Elinchrom rekommenderar inte att använda de där blixtarna utomhus.

När det gäller strömförsörjning finns särskilda "battery packs" för utomhusfotografering.

Kolla in Elinchrome Ranger, är väl i princip den man använder på "on-location" fotografering vad jag förstått -__-

Jo men ett Ranger kit vore som en dröm bort för mig just nu, om väder och sånt tillåter tycker jag inte det borde göra något att köra dom ute, var lite inne på ett elverk, men kanske klumpigt att ta med sig och för mycket oväsen, jag vet inte...

Ska du använda en konverter så bör du kolla upp hur många watt din blixt drar och köpa en lite kraftigare så att den inte går på max. Annars skulle jag rekommendera ett litet elverk från Rusta, Jula eller Clas Ohlson, det kommer att löna sig i längden. Ett bilbatteri skulle inte klara lång tid i alla fall innan det är slut, eller i alla fall ger för låg spänning för att vara användbart.

Okej, blixtarna är på 200 watt styck, 2st, ja ska få prova ett litet smidigt elverk från rusta av en kompis, så får se om det fungerar och inte för alldeles för mycket oväsen :)

Elverk! Koppla en generator till en cykel och skaffa hämta upp några arbetslösa sommarlovsungdommar nere på stan.

Jordade uttag borde det ju vara på ett elverk tycker jag

Haha Bra idé Peter, nått kan dom ju göra, dagens ungdom ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar