ANNONS
Annons

Elgiganten och Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

tritub

Aktiv medlem
Ett besök på elgiganten (kungsgatan sthlm) gav följande:
Det har 350d i lager i butiken. Men jag avråder er från att köpa något utställningsexemplar, då de klistrat fast larmutrustningen direkt på glaset på objektivet. Det satt inget skydd på what so ever.
Lite synd att pajja en kitglugg på så sätt?

Det är väl ett jättebra användningsområde för kit-gluggen? Så vitt jag förstått är det inte så mkt annat man kan ha den till. :)

haha, kanske sant. :)
Förövrigt kändes 350D lika plastig som alla andra canonkameror...
Tacka vet ja nikon!

Grönbeck skrev:
Sitter larmet på objektivet men inte på kamerahuset??

Båda var larmade... me olika sladdar.
Men annars brukar de limma fast dem i varandra.
Bra me larmmojjen, nu hade man inte en chans att provskjuta den... man såg ju ingenting...

Hehe.. e nöjd me min Nikon, men är man på "titta på prylar tur" på elgiganten så måste man ju klämma på allt som står framme och ser kul ut.
Hur ska ja annars märka att den känns plastig?

tritub skrev:
Hehe.. e nöjd me min Nikon, men är man på "titta på prylar tur" på elgiganten så måste man ju klämma på allt som står framme och ser kul ut.
Hur ska ja annars märka att den känns plastig?

Jo, jag vet. Är likadan själv... :))

tritub skrev:
haha, kanske sant. :)
Förövrigt kändes 350D lika plastig som alla andra canonkameror...
Tacka vet ja nikon!

Jovisst. Tacka vet jag lite smartare forum-medlemmar som kan förmedla mer än iq-befriat nonsens

*följer med spänning hur (även) den här tråden förvandlas till Canon vs Nikon*

"it has never happened before..."

Jest skrev:
Jovisst. Tacka vet jag lite smartare forum-medlemmar som kan förmedla mer än iq-befriat nonsens

Säger mig ingenting, förutom att du just gick med i den klubben isf...
Jag berättar bara vad JAG upplevde och tyckte. Sen vad Du tycker om det är DIN ensak. :)
om du läser FÖRSTA inlägget så handlade det om elgigantens behandling av ett skarpt (ej dummie) objektiv. Är det IQ-befriat?

lagus skrev:
Tycker du verkligen tex 10D är mer plastig än D70?

Vet ej... När jag anser att canonkameror känns plastiga menar jag att jag känt på min a70. Kamerorna 300D och 350D i butik. Menar inte att dra alla canonkameror över samma stup, utan de jag klämt på.

tritub skrev:
Vet ej... När jag anser att canonkameror känns plastiga menar jag att jag känt på min a70. Kamerorna 300D och 350D i butik. Menar inte att dra alla canonkameror över samma stup, utan de jag klämt på.

Där försvann din trovärdighet. Varför skriva "alla Canonkameror" när de enda du känt på är en kompaktkamera och de billigaste konsumentkamerorna i deras dslr-utbud? Min 20D känns väldigt välbyggd.

Jaja, skitsamma, nu ska jag sova. Ber om ursäkt för att jag verkade grinig, var inte min mening. Blir bara så trött på onödiga kommentarer som den första.

Jest skrev:
Där försvann din trovärdighet. Varför skriva "alla Canonkameror" när de enda du känt på är en kompaktkamera och de billigaste konsumentkamerorna i deras dslr-utbud? Min 20D känns väldigt välbyggd.

Jaja, skitsamma, nu ska jag sova. Ber om ursäkt för att jag verkade grinig, var inte min mening. Blir bara så trött på onödiga kommentarer som den första.

De e lugnt!! Men ja erkänner att de va lite klumpigt formulerat, men eftersom jag kladdat påa70, 300D och 350D och de vart plastiga är det min bild av Canon. Är helt övertygad av att den kommer ändra sig när jag väl kladdat på ett proffsigare hus!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar