Annons

elements 9 premiere?

Produkter
(logga in för att koppla)

morgondis

Avslutat medlemskap
Vad är det för skillnad på photoshop elements 9 och elements 9 premiere? Har jag nytta av att köpa det dyrare? Använder inte videoredigering och har PC

Jag har själv funderat på att skaffa Elements Premiere i paket med Elements 9. Som jag har fattat det har du ingen nytta av Elements Premiere om du inte är intresserad av videoredigering.

Man kan göra bildspel med musik och effekter från stillbilder i premiere elements också. Resultatet kan man lägga på DVD eller Blu-Ray för visning på TV.

Bara ett tips.

//Lars

"Primärt" är en definitionsfråga. Visst är det byggt för videoredigering, men ändå... Du kan lätta plocka in en grupp bilder du gjort klart i Elements, och göra ett riktigt bildspel i Premiere Elements med speakerröst, flera ljud- och bildspår samt effekter och övergångar.
Premiere Elements är det jag program jag oftast använder för att göra bildspel.

premiere är primärt avsett för videoredigering

Visst är det så. Ville bara tala om att man kan ha nytta av Premiere till annat än ren videoredigering. Förutom bildspel kan man också göra stopmotionfilmer. Packetet med Photoshop och Premiere Elements kostar "bara" 350:- mer än enbart Photoshop, så det är ju ingen stor kostnad (om man har regelbunden inkomst förstås). ;-)

//Lars

Måste bara säga, har aldrig upplevt ett så SEGT program som Premiere Elements 9... tur att jag fick reklamera o få cash tillbaka, för vilken dynga de ÄR...

Detta kördes på MAC med 1080p filmer... helt omöjligt att kunna redigera i...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar