Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elements 9 fungerar inte 2013 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lennjan

Medlem
Hej
Har fått problem elements 9 i år, har kört den i 2 år utan problem, men efter års skiftet kan jag ej ladda upp raw bilder,blir inga minjatyr bilder, men jpg går bra .Har tagit bort programet och instalerat in det på nytt ,men problemem kvarstår.
Kompisen Ínstalerade i dag elements 9 från en CD som är 2,5 år gammal han har fått samma problem . Båda är bilder från Canon 60D
Tacksam om någon känner till problemet
///Lennart

Är 60D kompatibel med version 9? Du kanske köpte en ny kamera vid årsskiftet? Se om PSE 9 stödjer 60D om så ladda ner den senaste raw versionen till 9:an

Testa med att uppdatera camera raw.
Versionen som följde med Elements 9 är inte kompatibel med 60D.
Var själv tvungen att göra det, har nu kört det i ett par år utan problem.
Martin.

Testa med att uppdatera camera raw.
Versionen som följde med Elements 9 är inte kompatibel med 60D.
Var själv tvungen att göra det, har nu kört det i ett par år utan problem.
Martin.

Uppgraderade Elements 9.0.3 med Camera RAW 6.5 Då fungerar ´Raw-konverteraren igen
Men det blir inga minjatyrer i katalogen
Ringde Adobe suport fisk svaret:suportar inte längre Element 9 längre
Tycker mycke dåligt av Adobe, programet köptes för 1,5 år sedan
Är det någon som något tips vad felet är
/// Lennart

Jag har inga problem med att se miniatyrer i organiseraren (misstänker att det är den du menar med "katalog"). Kan tyvärr inte hjälpa dig här, har ingen större koll på den, använder Lightrooms katalog för alla mina bilder.
Men du borde få det att funka, det ska ju funka.
Lycka till o hoppas att någon annan har en bra lösning åt dig.
Martin.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar