Annons

Elements 3

Produkter
(logga in för att koppla)

csandlund

Aktiv medlem
Hej!
Den engelska versionen av Elements 3 har ju varit ute ett tag nu, är det ngn som vet när den svenska versionen kommer?
 
Jag har läst eller hört någonstans att Elements 3 bara kan användas ihop med Windows XP och inte med Win 98 eller Me. Är det någon som vet?
Processor och minne finns annars så det räcker i min dator skulle jag tro.

Jag använder PS 5 LE och är för det mesta nöjd med vad den presterar men saknar möjlighet att blanda kanaler när jag ska göra svv från ett färgoriginal. Det går visserligen att komma runt det på olika sätt i 5 LE, men det är onekligen bekvämare att kunna blanda kanaler.

Finns den möjligheten på Elements 2?
I så fall gäller det att skaffa en sån innan de tar slut i butikerna. Eller är det någon som har en över och kan sälja till ett bra pris?
 
csandlund skrev:
Hej!
Den engelska versionen av Elements 3 har ju varit ute ett tag nu, är det ngn som vet när den svenska versionen kommer?

Någon som använt Elements 3?

Jag har 2:an och undrar om det är värt att uppdatera till 3:an? Vad är nyheterna i 3:an jämfört med den gamla versionen?

Mvh // Christian
 
Jag tycker det är värt att byta.

Jag har inte hunnit gå igenom allt, men sådant som RAW-konvertering, lagningspensel och en rätt juste snabbkorrigeringsfunktion av bilders kontrast, färg mm gör det till ett ännu vettigare program än 2:an

Jag gillar Elements.
 
mipert skrev:
Jag tycker det är värt att byta.

Jag gillar Elements.

Något jag saknar i Elements är möjligheten att styra skärpningen mer exakt som jag gör i tex Nikon C4. I Elements 2 klickar man på OSM eller i quickfix utan möjlighet att ändra graden av skärpning. Inget förändring där eller?

Mvh // Christian
 
Christian, jag sitter vid "fel" dator nu, men om jag minns rätt så är det under Filter - Skärpa - Oskarp mask.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.