Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EISA Awards kameror 2012 - Sony 3, Canon, Oly, Nikon 2, Fujifilm, Panny, Sammy 1 st

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
.
Hittade ingen lämplig kategori för inlägg som detta, som inte berör något speciellt märke. Hittade bara en tråd för 'Övriga objektiv och kameratillverkare', som ju är avsedd för alla andra kameror MED UNDANTAG av kameramarknadens huvudspelare, vilka är aktuella här.

EISA Awards 2012-2013
""""""""""""""""""""""""""""

Kameror:
3 st Sony
2 st Canon
2 st Olympus
2 st Nikon
1 st Fujifilm
1 st Panasonic
1 st Samsung

Objektiv:
1 st Tamron
1 st Sigma

Programvara:
1 st Adobe

Skrivare:
1 st Canon

Länk:
http://www.eisa.eu/awards/history/3/photo.html
.

?

Är det överhuvudtaget någon annan än respektive företags marknadsavdelningar som bryr sig om EISA awards?

Eisa är kungligt! Detta betyder att Sony är bäst! Förstår ni ingenting eller? Och att Olympiss, Nikon, Sunkifilm och Canon är lika dåliga :-( hatten av för Sony som tog guld i världens mest hyllade test. EISA awards.

Är det inte fantastiskt vad många priser man kan dela ut genom att skapa olika rubriker...
Det är ju nästan en bedrifft att inte få pris.

EISA awards är ett enda stort skämt.....verkar som att dom hittar på/lägger till nya/ta bort kategorier titta som tätt för att inte "trampa någon på tårna"....sen är det lite märkligt att dom utser årets kameror mm långt innan året är slut....troligtvis därför Sony Nex-7 aldrig fick någon utmärkelse för den var utan tvekan European Compact System Camera 2011

Eisa är kungligt! Detta betyder att Sony är bäst! Förstår ni ingenting eller? Och att Olympiss, Nikon, Sunkifilm och Canon är lika dåliga :-( hatten av för Sony som tog guld i världens mest hyllade test. EISA awards.

Öhh ja verkligen....därför Sony Nex-7 eller A77/A65 inte fått någon utmärkelse (säger väl en hel del hur bra EISA är).

Spännande också att Samsung NX20 fick priset som avancerad kompakt systemkamera, medan OM-D fick nöja sig med att vara kompakt systemkamera :)

EISA awards är ett enda stort skämt.....verkar som att dom hittar på/lägger till nya/ta bort kategorier titta som tätt för att inte "trampa någon på tårna".

Du vet inte vad du pratar om. Testarna på EISA är kända för att maxa mensas IQ test med råge. Jag har haft mina tvivel... Men dom är bort med vinden nu! Sony är alltså bäst :) det var som fan! Håll utkik på annonsmarknaden efter en 5D3 snart. Ska sälja den och köpa den fantastiska Sony dsl-r kameran hiv-20.

Det finns så många kategorier att det är svårt att inte få utmärkelser. Jag väntar fortfarande på:
"bästa fullformatssystemkamera med 22MP"
"bästa sportkameran med 16mp"
"bästa objektivet med brännvidd 85 mm och bl 1,4"

Vi kanske snart är där.

EISA awards är ett enda stort skämt.....verkar som att dom hittar på/lägger till nya/ta bort kategorier titta som tätt för att inte "trampa någon på tårna"....sen är det lite märkligt att dom utser årets kameror mm långt innan året är slut....troligtvis därför Sony Nex-7 aldrig fick någon utmärkelse för den var utan tvekan European Compact System Camera 2011

Absolut! Nu verkar det ha gått inflation i det hela.

Tror det var bättre förr.
Jag har en Minolta Dynax 7 Limited hemma.
Den kameran gjordes i numrerad "Limited Edition" special utgåva med guldinlägg och lite extra lullull och påkostad lyxkartong med guldfärgat tyg osv, just för att den vann utmärkelsen EISA Camera of the Year. Det är också broderat detta på kameraremmen.

Då ansågs det som en fjäder i hatten, men nu är det så urblaskat och kass det kan bli ju.

Nu verkar det fördelat så att alla ska få pris. Kan dom inte bestämma sig för vilken de tycker är bäst, Nikon D800 eller Canon 5DMk3?

Båda har ju vunnit i två olika kategorier som jag inte kan se nån skillnad på egentligen.

Dessutom är ju som sagt inte året slut än och fler kameror är ju planerade att lanseras i år från flera tillverkare.

En sådan här årlig utmärkelse säger ju inte så speciellt mycket beroende på om tillverkarna lanserar sina modeller under samma år.

T.ex. har det ju på sina håll spekulerats i om det här var en anledning för Canon att lansera 1DX redan före årskiftet trots att den inte blir tillgänglig förrän långt senare så att de kunde vinna med den 2011 och slippa ta fighten med Nikon D4 under samma år.

Ungeför som Oscars-galan som mer blir ett tillfälle för alla kändisar att festa och ha kul och hänge sig åt lite inbördes beundran. Häromåret vann den där stumfilmen priset som bästa film, mest i brist på särskilt hög konkurrens.

Andra år är det århundradets supertoppfilmer samtidigt.

Har för mig att 1999 var det Matrix, Fight Club, pulp fiction och Nyckeln till frihet som tävlade mot varandra. De är ju klockrena vinnare allihop.

Nä, lägg ner detta, eller lyft det till en nivå så att priset blir värt något.
Tyvärr är det nog girighet som ligger bakom. sådana här utmärkelser används ju gärna i marknadsföring och tillverkarna får säkerligen betala en avgift för att få tillåtelse att ha EISA-loggan med utmärkelsen i sin marknadsföring.

/Mats

Du vet inte vad du pratar om. Testarna på EISA är kända för att maxa mensas IQ test med råge. Jag har haft mina tvivel... Men dom är bort med vinden nu! Sony är alltså bäst :) det var som fan! Håll utkik på annonsmarknaden efter en 5D3 snart. Ska sälja den och köpa den fantastiska Sony dsl-r kameran hiv-20.

Jo jag vet mycket väl att dom är kända för det...... :)

Hahaha ja Sony är utan tvekan bäst....dom hade ju många vinnare i dom mer "prestigefulla" kategorierna..... ;)

Varför då??....vill ju inte köpa något skräp som 5D MarkIII...... ;)

Hahaha ja Sony är utan tvekan bäst....dom hade ju många vinnare i dom mer "prestigefulla" kategorierna..... ;)/QUOTE]

Problemet är inte att Sony inte vinner priser i de kategorierna, problemet är att de lämnar Walk over.

Sant....dock är jag övertygad om att dom hade vunnit en kategori/fått en utmärkelse om dom hade varit med o slagits i dessa kategorier....eller så hade EISA hittat på en ny kategori så alla hade varit nöjda o glada istället för att trampar någon av dom två stora på tårna :)

För många kategorier i test?

Jag kan instämma i mycket av vad som sagts i den här tråden. EISA har, anser jag, devalverat sina egna utmärkelser genom att göra det till något liknande en tävling för barn: Alla får pris :)

Samtidigt, jag jobbar ju själv med att testa prylar och får en hel del mejl om tester, testresultat. En av de vanligaste punkterna att kritisera är just "varför jämför ni pryl X mot pryl Y och Z, det är inte rättvist". (Påfallande sällan har de som framför kritiken något eget förslag på en bättre indelning ...)

Men ibland kan de som framför den kritiken ha en poäng, kategoriindelningar blir ofta lite godtyckliga och kan slå fel. Då och då är det någon produkt som egentligen borde få en egen kategori. Men då hamnar man snart i samma träsk som EISA.

Lite elakt kan man nog säga att de flesta gärna läser jämförande tester, men bara så länge den egna favoritprodukten vinner. Om inte så så skall den jämföra i en annan kategori. Eller rent av en egen ... Det blir ett val mellan pest eller kolera: Antingen en aning orättvisa tester eller helt urvattnade resultat.

Det jag tycker man får göra som testare är att tydligt tala om vilka kriterier som gäller, och även vara generös med att framhålla andra saker som de prylar som inte vinner faktiskt är bra på (även om de inte vägs in så mycket i just det aktuella testet).

Om man redan har köpt sin grunka så är det ingen större mening att läsa jämförande test där den är med.

Utom möjligen om man är missnöjd med sin grunka och vill ta reda på om det finns en bättre, liknande. Som när jag letade efter ett jämförande test där min trimmer/röjsåg var med och konstaterade att den var sämst i det testet ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar