Annons

Eget sugklocke stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Hm, skulle det på nått sätt gå att bygga ett stativ liknande detta:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700241

(Fast hellre med längre arm)

Bör kunna sitta på rutan, eller helst på dörren eller huven eller framskärmen, med kameran på under färd (alltså utan att ramla av)?

Går detta att lösa på ett billigare sätt?

/Jocce

jimh skrev:
Biltema 20-831 eller 20-832 kanske kan vara en utgångspunkt.

Hm, tackar, kan va en bra start, hur skall man fästa nått stag i den tro? (Inte så hima uppfinningsrik själv)?
Helst skall längden gå att justera, och sen sätter man väl en kulled i ändan så man kan justera den i alla ledder också.

20-832 känns tryggast, ed 3 st sugklockor.

Hur pass plant måste det vara?

/Jocce

därför:

harryett skrev:
om ni är emot slavarbete så köp inget från akriform!

jag var tvungen att praoa där.. och jag kan säga att jag skulle hellre svälta i en hydda i Ghana än att sätta min fot i den byggnaden igen..

dags för lite siffror..
jag böjde plexin, limmade och monterade 800st (OBS 800st!) godislådor på en dag.. nivet sånna som de förvarar lösgodis i, i ICAaffärer osv.

100% vidrigt

harryett skrev:
därför:

Nu vill jag ju inte vara sån men jag tycker ju att ditt påstående är grymt ryckt ur sitt sammanhang för att jag ska bojkotta något på dessa grunder.

800 låder på en dag blir 1 låda var 36 sek. Nu har jag inte en aning hur det går till att montera/limma dessa men finns väl bra många jobb där man ska klara av en detalj på 36 sek. (Likaväl som det finns många jobb där man är glad att gjort en detalj per veckan. )

robwah-9 skrev:
Nu vill jag ju inte vara sån men jag tycker ju att ditt påstående är grymt ryckt ur sitt sammanhang för att jag ska bojkotta något på dessa grunder.

800 låder på en dag blir 1 låda var 36 sek. Nu har jag inte en aning hur det går till att montera/limma dessa men finns väl bra många jobb där man ska klara av en detalj på 36 sek. (Likaväl som det finns många jobb där man är glad att gjort en detalj per veckan. )

vill du veta mer ingående hur det går till att göra dessa lådor så ska jag berätta det för dig.. men då måste du fråga först.

att man kommer till en praoplats och det första de säger är "vad bra" i stället för "vad roligt" är ju bara det en katastrof hur det gick sedan tänker jag inte gå in på men det var tillräckligt illa för att få mig att spy.

köp från akriform om ni vill.. jamenar jag styr ju inte era liv precis

det är bara det att jag blir skitsur såfort jag hör namnet..

back to topic.
vad behöver du stativet till egentligen Jocce?
du skulle kunna maila bildgruppen på en biltidning.. de använder ofta liknande anordnigar har jag för mig

harryett skrev:
vill du veta mer ingående hur det går till att göra dessa lådor så ska jag berätta det för dig.. men då måste du fråga först.

att man kommer till en praoplats och det första de säger är "vad bra" i stället för "vad roligt" är ju bara det en katastrof hur det gick sedan tänker jag inte gå in på men det var tillräckligt illa för att få mig att spy.

köp från akriform om ni vill.. jamenar jag styr ju inte era liv precis

det är bara det att jag blir skitsur såfort jag hör namnet..

back to topic.
vad behöver du stativet till egentligen Jocce?
du skulle kunna maila bildgruppen på en biltidning.. de använder ofta liknande anordnigar har jag för mig

Skall ha den för att få sköna vinklar på bilder där bilen är i rörelse!

/Jocce

Detdär har jag lekt med... de är inte så lätt som man tror, speciellt med långa slutartider...

Började med att sikta bilen mot en glasverkstad, där dom använder SUPER sugkoppar för att bära glasskivor med...

Modifierade denna sugkopp lite med att fästa en plåtskiva på handtaget... vilket inte funkkade så bra, kameran satt alldeles för lågt...

Tog på mej mina adidas sneakers och drog ti stadens fotoaffär... skulle ha ett kulled men kom ut med något helt annant... men den fungerade som en kulled... fäste det på plåtbiten å TADA!!

Problemet är att kameran väger alldeles för mycket ( d70 + 18-50 f2,8 ) å vibrationer uppkommer... men med lite tålamot så lyckas man med en bild per 1000.

Lycka till!! Köp en SUPER sugkopp, annars blir det ingenting...

Bilagor

• typer.jpg
    typer.jpg
    37.6 KB · Visningar: 960
'Att-lyfta-fönster-med'-sugkopp + lite plåt och muttrar + kulledssurrogat + en shysst kamera helst med kraftig vidvinkel.

Bilagor

• sugstativ1.jpg
    sugstativ1.jpg
    56.8 KB · Visningar: 474
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar