ANNONS
Annons

Egen stuidio

Produkter
(logga in för att koppla)

Imma

Medlem
Hejsan,
jag har fått tag på en bra lokal och tänkte sätta upp en egen studioutrustning. Lokalhyran hade jag tänkt och hoppas att kunna finansiera genom att hyra ut den.

Min fråga till er:

Vad skulle ni kunna tänka er att betala för att hyra en fotostudio i Göteborg?

Och sen denna ständiga fråga som många fler än jag ställer... vilken utrustning ska man satsa på?

Jag har kollat på:
http://www.photax.se/indx/indxstd.htm
Interfit Stellar 300-paketet
Electra Cadet 300-paketet

Eller Kaffebrus QH 300Ws

Eller tror ni att jag kan våga satsa på lite bättre grejer som jag kan finansiera med hjälp av lite dyrare lokalhyra.

Snälla kom med tips, råd och idéer.

Mvh Sofie

det är lurgt med att köpa in dyra saker som kan gå sönder.... eller det är lurigt att få den som har hyrt och haft sönder något som är dyrt att betala det.

min personliga åsikt är nog att du kanska skall satsa på något billigare till att börja med och se om det går att finansiera samt att du oxå märker om folk som är där verkligen är försiktig med dina saker.

Själv så har jag egna blixtar som jag tar med mig till hyrstudio dom gånger jag har behövt det.

skall du hyra ut så tror jag även att man som alternativ ha möjlighet att hyra utan blixtar.

vad vill man betala? lite svårt att säga om man inte vet förutsättningar. vart den ligger, hur stor den är mm.

men beskriv lite

läget mm

Hejsan,
tack för ditt svar.

Det är en källarlokal, halvt under mark och som den ser ut just nu i ganska dåligt skick, men jag håller på för fullt att snygga till den.

Den ligger i Gamla Masthugget och är ca 35kvm, 2.30m i takhöjd.

Det kan ju faktiskt vara en bra idé att hyra ut den utan blixtar för dem som har egna. Och jag kan hålla med om att ju dyrare blixtar jag köper desto mer orolig kommer jag vara att någon pajar dem.

Mvh Sofie

kom att tänka på att om du skall ha blixtar mm liggandes där så bör du kolla försäkrning mm mot inbrott.. ev. larm.

Re: läget mm

Imma skrev:
Hejsan,
tack för ditt svar.

Det är en källarlokal, halvt under mark och som den ser ut just nu i ganska dåligt skick, men jag håller på för fullt att snygga till den.

Den ligger i Gamla Masthugget och är ca 35kvm, 2.30m i takhöjd.

Det kan ju faktiskt vara en bra idé att hyra ut den utan blixtar för dem som har egna. Och jag kan hålla med om att ju dyrare blixtar jag köper desto mer orolig kommer jag vara att någon pajar dem.

Mvh Sofie

Vill inte vara pessimistisk, men en takhöjd på 2.30 gör ju inte mig lycklig som fotograf. Skall jag hyra studio vill jag ha en takhöjd på minst 3.50 annars kan jag lika gärna vara i vardagsrummet. Ytan på 35 kvm är det inget fel på, men som sagt takhöjden skulle jag önska mer av.

Dessa "krav" har jag som kört lite i studio tidigare och även har egna studioblixtar.

Det kan säkert fungera och jag önskar dig lycka till men börja hellre i liten skala och bygg ut efterhand. Ett tips kan även vara att söka andra som vill nyttja studion och skapa ett litet kollektiv där ni delar på hyra och inköp.

Mvh

Johan Maxe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar