Annons

Egen omnisphere för studioblixtar.

Produkter
(logga in för att koppla)
Kalasidé, men mina 500w bygglampor blir varma....

JL

Med dessa blixtar som kostar 200 kr styck (420 kr med frakt) på ebay finns ingen anledning att använda bygglampor längre.

2 Bygglampor är inte ens 10% så starka som en sådan blixt, och lämpar sig inte väl för modellfotografering där man behöver snabba slutartider för att stanna rörelser, och gärna vill ha förmågan att kunna skruva ner effekten.

För att diffusera bygglampor kan du använda värmetåliga paraplyer, eller en ram med gipsväv, som den man tapetserar med, som tål värmen, uppspända i ramar ca 120*60 cm, eller 2-3 lager vitt myggnät som används för fönster/dörrar. Ca 0.5 m bort från värmen. Det hade jag från början. 5 stycken 500 watts halogener.

Men det blir varmt och drar ström.

Jag använder stativen från mina bygglampor för effektljusen.
Jag har förlängt dem med en bräda och har en 10 mm borr som jag skruvar fast blixtarna i.

/F

Har du lust att länka till sidan på Ebay?

Är det DeLight eller nåt sånt som du köper ifrån?

Hittade de du har men inte till det priset har jag för mig.

Med dessa blixtar som kostar 200 kr styck (420 kr med frakt) på ebay finns ingen anledning att använda bygglampor längre.

För att diffusera bygglampor kan du använda värmetåliga paraplyer, eller en ram med gipsväv, som den man tapetserar med, som tål värmen, uppspända i ramar ca 120*60 cm, eller 2-3 lager vitt myggnät som används för fönster/dörrar. Ca 0.5 m bort från värmen. Det hade jag från början. 5 stycken 500 watts halogener.

/F

Tack för tipsen. Blixtarna låter intressant, länk? Jag ska spänna upp en vit pressening och lysa igenom, har inte provat ännu menhar allt. Vi har två våningar med möjlighet att lysa ner på bottenvåninen på klubben. Får se hur långt det räcker...

JL

Jo blixtarna finns i "link delight" shoppen.

180 ws och med frakt blir det ca 420 kr.

Funkar oförskämt bra med tanke på priset.
Lika stabila i vitbalans i olika effektlägen som mina Bowens.

/F

japp,den borde det va.

Den är det, är du sugen på att beställa? ska vi beställa ihop och kanske spara lite frakt?

Är du i stockholmstrakten nånting?

Jag har handlat saker från Hong Kong-firmor tidigare och det har inte varit några problem alls iaf.

Tagit en vecka lite drygt innan grejerna har kommit

/Rille

Köp var för sig.

Ebaysäljare brukar inte vara så duktiga på att sänka fraktkostnaderna även om man köper flera prylar.

Sedan kan det bli jobbigt för den som ska lösa ut det om tullen tar det.

7-10 dagar brukar det ta.

Jag köpte mina första när de kostade 16 pund. Ser att han höjt priset nu, men med frakt verkar det ligga runt 420 SEK.

/F

Jag köpte mina första när de kostade 16 pund. Ser att han höjt priset nu, men med frakt verkar det ligga runt 420 SEK.

/F[/QUOTE]

Följde det med prylar för svensk 230 volt i priset, eller fick du lösa det själv?

Kollade Kaffebrus, där kostar liknade, vad jag förstår, prylar en bra bit över 1000-lappen. Man får 2-3 sånna här, beroende på om man måste tulla o momsa, för samma pengar.....

JL

/F

Följde det med prylar för svensk 230 volt i priset, eller fick du lösa det själv?

Kollade Kaffebrus, där kostar liknade, vad jag förstår, prylar en bra bit över 1000-lappen. Man får 2-3 sånna här, beroende på om man måste tulla o momsa, för samma pengar.....

JL[/QUOTE]

Jo det är svensk kontakt som standard på ebayversionen. Ca 4 meter lång kabel, vilket är bra. Det följer med en stickkontaktsadapter för någon utländsk kontakt också.

/F

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar