Annons

Efterlysning!

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersPS

Aktiv medlem
Var på ett geekmeet i Gbg, det första tror jag, och det var en man där som hade en ME F med ett objektiv som heter SMC Pentax AF ZOOM 1:2.8 35-70mm. Har precis skaffat mig en ME F, men det fanns inte det objektivet på, så det jag söker är ett sådant. Har inte hittat det på Ebay, där det bör finnas. Du som hade med det på geekmeet i Gbg, säljer du det eller vet du var man kan få tag på ett sådant till en rimlig kostnad?

///Anders S
 
Hej,
det var nog mig du träffade.

Jag själv letade efter detta objektiv i ca 1 år innan en chans dök upp att köpa en defekt kamera med detta objektiv otestat på. Jag hade då redan ett ME-F hus med tillhörande winder.

Att hitta ett till rimlig kostnad är ju en fråga vad som är rimligt.

Jag skulle inte kunna tänka mig att sälja bara objektivet, utan i så fall hela kameran med winder. Men med tanke på hur sällsynta den kombon är, med både fungerade hus, winder och objektiv så är min ev prislappen ganska hög...
 
Objektivet som Anders letar efter är ett special och passar bara Pentax ME-F huset, därför är det väldigt sällsynt. Se bifogad bild:
 

Bilagor

  • IMG_1363.jpg
    IMG_1363.jpg
    20 KB · Visningar: 761
35-70/3,5-5,4 är inte så himla jämförbart med 35-70/2,8 ;)

Nej, där har du helt rätt. Det gick för fort där, men jag får skylla på att jag sitter på jobbet och att jag faktiskt fick lite att göra i samma veva. Den där 2,8:an har jag missat helt och hållet.

Micke.
 
Vi får se om vi lyckas bättre denna gång. L-foto i Vansbro verkar ha ett på hyllan. Men han är ofta lite dyr, 1650kr för ett( A -) .

Micke.
 
Med tanke på att han vill ha över 2000 för ett ME-F hus i (B) så skulle jag säga att det är ett rätt OK pris...
 
Ni är grymma!

Ja det var dig Peter Olesen som jag träffade. Jag har huset och en winder, så det är bara objektivet jag är ute efter. Vill ju ha det objektivet då det är gjort för detta hus. Fick tag på huset för 200:- då han som sålde det i en antikhandel i Majorna i Gbg inte visste om den fungerade!
Hittade även en lite sliten men väl fungerande Program A för 100:- Trodde inte att den fungerade då det inte gick att dra fram filmen, men den var tom på batterier, så jag satte i det och då fungerade den perfekt. Det sitter en rulle i den för att se om den exponerar som den ska.

Det priset (1600:) är det priset som de har satt på http://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-AF-35-70mm-F2.8-Zoom-Lens.html
Så man kan tänka sig att betala det, men ska hålla ögonen öppna och hoppas på tur. Ska till Öland på semestern och där finns det antikbutiker och loppisar.

Mvh
///Anders S
 
Vad jag vet så kan du på ebay.se bara se det som markerat internationella köpare. Tror att denna säljare bara skickar inom uk. Och priset är inte långt ifrån l-fotos....
 
Vad jag vet så kan du på ebay.se bara se det som markerat internationella köpare. Tror att denna säljare bara skickar inom uk. Och priset är inte långt ifrån l-fotos....

Har frågat om hand kan tänka sig att skicka den till Sverige. Har inte fått svar än. Kollade vad det skulle bli i SEK och det blir 1611:- utan frakt, så det blir nog till att spara lite pengar och köpa det på L-foto.

///Anders S
 
Då var objektivet i hamn. Fick det igår på posten och det är riktigt fint. Det blev det från L-foto i Vansbro. Mycket nöjd.

Tack alla som skrivit i tråden och hjälpt mig med detta!

///Anders S
 
Grattis till en ganska unik kombo ;)
Tack för det :)

Man kan ju hoppas att man får tillbaka pengarna för objektivet i framtiden iaf. Den är riktigt härlig att hålla i även fast den kombon är tung. Det kan tyckas korkat att köpa ett gammalt AF-objektiv som tar väldigt lång tid på sig att fokusera, men vad gör man inte för att få hålla lite kamerahistoria i händera, och en väldigt udda sådan också :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.