Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
efterföljaren till 400D?
- Trådstartare HusKul
- Start datum
t_mauritsen
Aktiv medlem
Jamen lägg av. Den har ju präcist kommit på marknaden! Vad kan hända? Lite småförbättringar här och där, men gör 450D avsevärt bättre bilder? Knappast! Bättre att köpa vilken som helst kamera och lära sig fota (hållar på ;o)
/Thorsten
/Thorsten
Per Lundberg
Medlem
Frågan är Canon skall kontra Nikon D40 med en billigare instegsmodell, 4000D ?
Stisse
Aktiv medlem
Jag undrar hur efterföljaren till 4D och 40D kommer ha för konfig?
eftersom 40D har 10mpix och 8fps, antishake i huset och LiveLCD, sensor rengöring och klarar även Nikon gluggar så borde ju troligtvis efterföljaren troligtvis ha GPS med lagring vart bilden är tagen, trådlöst nätverkskort och blåtand.
Vore kul om dom kunde slänga på en FF 22mpix också..
Borde finnas på marknaden innan årets slut
eftersom 40D har 10mpix och 8fps, antishake i huset och LiveLCD, sensor rengöring och klarar även Nikon gluggar så borde ju troligtvis efterföljaren troligtvis ha GPS med lagring vart bilden är tagen, trådlöst nätverkskort och blåtand.
Vore kul om dom kunde slänga på en FF 22mpix också..
Borde finnas på marknaden innan årets slut
Slowfinger
Aktiv medlem
Makten skrev:
Jag undrar när jorden går under i sviterna av vår konsumtion, så att vi slipper dessa frågor?
Ja, där är jag böjd att hålla med mig. Det är väl en sak att diskutera efterföljare till 30D men när man börjar snacka efterföljare till en nästan helt ny kamera går det lite väl långt.
Idag är det jättebra FOTOVÄDER! Jag tycker att alla ska gå ut och FOTOGRAFERA. Jag också som sitter inne och läser om kameror istället för att göra just det...
Enicar
Aktiv medlem
Håller med
Någon som hört nåt?
Undrar när den intelligenta versionen av människan kommer? Är det någon mässa snart?Makten skrev:
Jag undrar när jorden går under i sviterna av vår konsumtion, så att vi slipper dessa frågor?
Någon som hört nåt?
chinerunner
Aktiv medlem
Jag ringde Canon och frågade.
Min japanska är lite rostig men jag tolkade det som att:
Kameran kommer heta 443D och annamma 4/3 standarden.
Sensorn blir en Fujifilm Super CCD som klarar iso 6400. En adapter medföljer som gör att man kan använda Nikkor optik framtagen för Bronica.
En annan nyhet blir att elektrolux damsugarslang passar att ansluta till sesnsorrengöringen.
MVH
O. Sanning
Mytoman
Min japanska är lite rostig men jag tolkade det som att:
Kameran kommer heta 443D och annamma 4/3 standarden.
Sensorn blir en Fujifilm Super CCD som klarar iso 6400. En adapter medföljer som gör att man kan använda Nikkor optik framtagen för Bronica.
En annan nyhet blir att elektrolux damsugarslang passar att ansluta till sesnsorrengöringen.
MVH
O. Sanning
Mytoman
Chet
Avslutat medlemskap
Makten skrev:
Du skulle bara klickat in på en annan tråd... så hadde du sluppit frågan med en gång.
( ;-) + "ler" + skojjade bara )
Bäst att vara tydlig.
Men visst har denna site blivit en plats att stolt visa upp sina nya prylar på.
Tänkte på Recensionerna av produkter. Man har bara packat upp grejjorna och gör ändå en recension, med ett snyggt litet tillägg att de inte hunnit testa grunkan ifråga "ordentligt".
Men det är väl brådis om man vill vara först!
Makten
Aktiv medlem
Jag VAR ärlig.Joel Höglund skrev:
Men hallå. Trådskaparen är ju ärlig. Från presentationen: "En prylgalen kille som köper först o tänker sen.". Är han då inte värd ärliga svar?
Stisse
Aktiv medlem
Makten skrev:
Jag VAR ärlig.
Så du undrar när världen går under för att det kommer nya kamera modeller ??
Atlantroddaren
Medlem
Det är inte bara ett inlägg i denna tråd som brister i integritet och som faktiskt mobbar någon, utan över 10! Nu får ni skärpa er! Vill ni ha ett forum med medlemmar får ni respektera att olika människor har olika kunskaper, intresse och värderingar.
Visst har ni alla rätt ur era synvinklar, men hur man förhåller sig till omgivningen påverkar faktiskt vad folk tycker och tänker om er!
Skulle ni behandla er käresta så här?
Hjälp människor så får ni ett bättre liv! Klanka ner på andra och ni har just fått svaret på varför ni ibland vantrivs med er situation!
Må bara fotografer med integritet få sälja bilder!
Visst har ni alla rätt ur era synvinklar, men hur man förhåller sig till omgivningen påverkar faktiskt vad folk tycker och tänker om er!
Skulle ni behandla er käresta så här?
Hjälp människor så får ni ett bättre liv! Klanka ner på andra och ni har just fått svaret på varför ni ibland vantrivs med er situation!
Må bara fotografer med integritet få sälja bilder!
BertJ2
Aktiv medlem
t_mauritsen skrev:
Jamen lägg av. Den har ju präcist kommit på marknaden! Vad kan hända? Lite småförbättringar här och där, men gör 450D avsevärt bättre bilder? Knappast! Bättre att köpa vilken som helst kamera och lära sig fota (hållar på ;o)
/Thorsten
Det dröjde ju inte länge förrän Nikon kom med D40X. De vågade väl inte stå utanför megapixel-racet längre. Frågan är vilka stora förbättringar man kan göra på 400D? Bildstabilisering?