Annons

efterföljaren till 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
den är ganska ny men
vad tror ni att dom kommer att stoppa i efterföljaren

-fler pixlar

-hastighet "DIGIC III"

Tja, låt Canon först komma med efterföljarna till 1D, 1Ds, 5D och 30D så kan man nog börja gissa lite mer preciserat sen...:)

Den är ju bara ett halvår gammal.

Håller med Jonatan, men om man nu ska ta en vild gissning, så tror jag:
- större skärm
- samma antal pixlar
- bättre möjlighet till högre iso
- billigare
- ev inbyggd bildstabilisering
- fler automatfunktioner

Jamen lägg av. Den har ju präcist kommit på marknaden! Vad kan hända? Lite småförbättringar här och där, men gör 450D avsevärt bättre bilder? Knappast! Bättre att köpa vilken som helst kamera och lära sig fota (hållar på ;o)

/Thorsten

Lär nog dröja till början av 2008.
Man ska inte utesluta att de kommer med nåt nytt, som t.ex. live LCD.

Det riktigt intressanta att disskutera är väl ändå modellen efter nästa modell. Eller att köpa en fotobok att bläddra i istället.

Jag undrar hur efterföljaren till 4D och 40D kommer ha för konfig? ;)

eftersom 40D har 10mpix och 8fps, antishake i huset och LiveLCD, sensor rengöring och klarar även Nikon gluggar så borde ju troligtvis efterföljaren troligtvis ha GPS med lagring vart bilden är tagen, trådlöst nätverkskort och blåtand.
Vore kul om dom kunde slänga på en FF 22mpix också..
Borde finnas på marknaden innan årets slut

:)

Makten skrev:
Jag undrar när jorden går under i sviterna av vår konsumtion, så att vi slipper dessa frågor?

Ja, där är jag böjd att hålla med mig. Det är väl en sak att diskutera efterföljare till 30D men när man börjar snacka efterföljare till en nästan helt ny kamera går det lite väl långt.

Idag är det jättebra FOTOVÄDER! Jag tycker att alla ska gå ut och FOTOGRAFERA. Jag också som sitter inne och läser om kameror istället för att göra just det...

Men hallå. Trådskaparen är ju ärlig. Från presentationen: "En prylgalen kille som köper först o tänker sen.". Är han då inte värd ärliga svar?

(gömmer sig och inser att inlägget inte på något sätt tillförde något)

Jag ringde Canon och frågade.

Min japanska är lite rostig men jag tolkade det som att:

Kameran kommer heta 443D och annamma 4/3 standarden.
Sensorn blir en Fujifilm Super CCD som klarar iso 6400. En adapter medföljer som gör att man kan använda Nikkor optik framtagen för Bronica.
En annan nyhet blir att elektrolux damsugarslang passar att ansluta till sesnsorrengöringen.

MVH
O. Sanning
Mytoman

Makten skrev:
Jag undrar när jorden går under i sviterna av vår konsumtion, så att vi slipper dessa frågor?

Du skulle bara klickat in på en annan tråd... så hadde du sluppit frågan med en gång.

( ;-) + "ler" + skojjade bara )
Bäst att vara tydlig.

Men visst har denna site blivit en plats att stolt visa upp sina nya prylar på.
Tänkte på Recensionerna av produkter. Man har bara packat upp grejjorna och gör ändå en recension, med ett snyggt litet tillägg att de inte hunnit testa grunkan ifråga "ordentligt".

Men det är väl brådis om man vill vara först!

Det är inte bara ett inlägg i denna tråd som brister i integritet och som faktiskt mobbar någon, utan över 10! Nu får ni skärpa er! Vill ni ha ett forum med medlemmar får ni respektera att olika människor har olika kunskaper, intresse och värderingar.

Visst har ni alla rätt ur era synvinklar, men hur man förhåller sig till omgivningen påverkar faktiskt vad folk tycker och tänker om er!

Skulle ni behandla er käresta så här?

Hjälp människor så får ni ett bättre liv! Klanka ner på andra och ni har just fått svaret på varför ni ibland vantrivs med er situation!

Må bara fotografer med integritet få sälja bilder!

varför snckas det så mycket om en uppfäljare till 30D och inte till 400D?

t_mauritsen skrev:
Jamen lägg av. Den har ju präcist kommit på marknaden! Vad kan hända? Lite småförbättringar här och där, men gör 450D avsevärt bättre bilder? Knappast! Bättre att köpa vilken som helst kamera och lära sig fota (hållar på ;o)

/Thorsten

Det dröjde ju inte länge förrän Nikon kom med D40X. De vågade väl inte stå utanför megapixel-racet längre. Frågan är vilka stora förbättringar man kan göra på 400D? Bildstabilisering?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar