Annons

Efter gymnasiet..

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Till våren lämnar jag gymnasiet. Har gått en grafisk inriktning på ett Itgymnasiet i Skövde där jag läst:

GKO1202 Grafisk kommunikation B 100 timmar
MUM1201 Multimedia A 100 timmar
MUM1202 Multimedia B 100 timmar
MUM1203 Virtuella miljöer 100 timmar
BF1202 Bild & form A 50 timmar
EOS1201 Digitalt Skapande 100 timmar
DTR 1211 DatabasHantering 100 timmar
DTR1210 WebbDesign 100 timmar
FBL1201 Fotografisk bild 100 timmar
ESV1201B Estetisk verksamhet bild 50 timmar

där fotografering har funnits med delvis eller helt i 4-5 kurser. Med andra ord har jag läst lite inom fotografering.
Frågan är bara vad jag ska göra efter gymnasiet?
Jag vill ju mer än gärna fortsätta med fotograferandet, men i havet av program och kurser illar jag bort mig. Finns det något program som man på heltid, distans eller inte, kan läsa för att utvecklas inom ämnet? Eller ska jag försöka hitta någon fotograf där jag kan gå som lärling/assistent eller hur ska jag gå till väga? Söka plats på tidning som assistent/praktikant etc?.. Jag är rädd för att jag annars blir sittandes utan att ha vare sig en inkomst eller ett tidsfördriv till hösten...
Vad tycker ni?
 
Prata med syv/Syo. på din skola så kan du bolla med någon om dina funderingar och så kommer ni säkert fram till något som skulle kunna passa kurs/skola! =)
 
Om man skulle ta och försöka hitta en praktik/assistentplats hos en fotograf, hur går man tillväga då? Eller jag menar, hur ska man kontakta denne, antagligen är det bäst att gå runt till lite olika med en portfolio och att de sedan återkommer, eller? För jag funderar på om man ska ta en sådan plats nu efter sommaren i ett år eller något, beroende på hur det går... Men frågan är bara hur man ska lägga upp framförandet. Någon som gjort detta som kan dela med sig av sina erfarenheter? =)
 

Similar threads

ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.